آفتاب
امام جمعه ایلام:

ایلام نزدیک ترین مسیر برای تردد زوار اربعین است

ایلام نزدیک ترین مسیر برای تردد زوار اربعین است

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ایلام امن ترین و نزدیک ترین مسیر برای تردد زوار اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی امروز در جمع خانواده کارکنان فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار داشت:تردد بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی مهران در سال گذشته نشانگر اهمیت این مرز بین المللی است و تقاضا داریم با توجه به پویایی استان ومردمان مهمان نوازش ، مشکلات کوچک برجسته نشود و استان را ناامن جلوه ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیره و روش معصومین اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهمترین توصیه های امامان معصوم(ع) ،عمل کردن به دستورات و سیره عملی و علمی آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: امامان معصوم (ع) سراسر زندگی با برکتشان مالامال از آموزه های حیات بخش است و اگر جامعه بشری آموزه های وحیانی عصمت و طهارت را در زندگی خود به کار گیرند دچار بحران های خطرناک و خانمان سوز نمی شوند.

وی با بیان اینکه جامعه بشری به شدت در معرض نابودی است گفت:امروز خانواده در تمدن غرب با این همه پیشرفت به شدت در معرض نابودی قرار دارد وعلت آن نیز دوری از اخلاق و تعالیم حیات بخش انبیاء و اولیاء است.

لطفی یادآور شد: متأسفانه با پایمال شدن اخلاق در کشورهای غربی ، و وجود امکانات رسانه ای و شبکه های مجازی این تهدیدات  در حال گسترش و این زنگ خطری است که خانوادهای ما تهدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ارکان خانواده که پدر و مادر را شامل می شود بسیار خطیر و سنگین است و غفلت از آن خطراتی را برای خانواده و نظام آن در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به خطرات فضای مجازی نیز اشاره و تصریح کرد:شبکه های اجتماعی دشمنان داخلی هستند، دشمنی که نه تنها هیچ احساس ترسی ندارد بلکه با آغوش باز از آن استقبال می شود.

وی افزود: دشمن در فضای مجازی برای همه رده های سنی از آن کودک تازه راه افتاده تا پیرمرد ۸۰ساله برنامه دارد وبه لجن پراکنی و متنفر کردن جوانان از ازدواج ، حجاب ، عفاف و... مشغول هستند.

وی به ثبان امنیت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در کشورهای همسایه ما بحران و ناامنی است اما ایران اسلامی در وسط این آشوب ها امنیتی مثال زدنی دارد.

کد N1764369

وبگردی