آفتاب
خبر

جای خالی ایران در نمایشگاه‌گردشگری مالزی

جای خالی ایران در نمایشگاه‌گردشگری مالزی

کوالالامپور طی روزهای گذشته شاهد نمایشگاه گردشگری «ماتا» با حضور کشورهای مختلف بود که هدف آن فروش تورهای مسافرتی به مردم مالزی است، اما جای ...

کوالالامپور طی روزهای گذشته شاهد نمایشگاه گردشگری «ماتا» با حضور کشورهای مختلف بود که هدف آن فروش تورهای مسافرتی به مردم مالزی است، اما جای شرکت‌های بخش خصوصی ایران برای عرضه تورهای گردشگری یا تبلیغ اماکن گردشگری ایران در این نمایشگاه خالی بود.  به گزارش «ایرنا»، این در حالی است که مالزی سالانه حدود 30 میلیون گردشگر جذب می‌کند و به جرات می‌توان گفت نیمی از گردشگران حتی از کوالالامپور و شعاع در نهایت 100 کیلومتری آن، مقصد گردشگری دیگری در این کشور در نظر ندارند و ده‌ها هزار گردشگر آن ایرانی هستند. مالزی توانسته است صنعت گردشگری را به یکی از قطب‌های اصلی درآمد کشور تبدیل کند.

 

این کشور همچنین توانسته است به‌طور قابل توجهی از ظرفیت‌های گردشگران ایرانی به نفع خود بهره ببرد. آخرین آمارها نشان می‌دهد سال گذشته در مجموع 80هزار ایرانی از مالزی دیدن کردند. این در حالی است که در همین سال تنها چند صد گردشگر از مالزی به ایران سفر کردند. ظرفیت گردشگری ایران برای مالزی تا حدی مطلوب بوده است که شرکت‌های هواپیمایی نیز نتوانسته‌اند چشم بر این بازار پرسود ببندند. یک شرکت که در ابتدا با سه پرواز در هفته فعالیت خود را آغاز کرده بود، حدود 6 ماه پس از فعالیت خود، چهار پرواز در هفته بین مسیر کوالالامپور-تهران دارد. بنابراین، با توجه به ظرفیت‌های موجود ضرورت دارد که بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی صنعت گردشگری ایران از ظرفیت‌های موجود در مالزی استفاده کنند تا در این صنعت تعادل منطقی بین گردشگران ایرانی و مالزیایی وجود داشته باشد.

کد N1764206

وبگردی