آفتاب

محورهای پرتصادف استان خراسان رضوی اعلام شد

محورهای پرتصادف استان خراسان رضوی اعلام شد

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین واژگونی‌ها در مسیر غرب استان (مشهد-نیشابور-سبزوار و بالعکس) رخ داده است، گفت: ٧٥ درصد تصادفات استان در ورودی مشهد از سمت سبزوار اتفاق افتاده است.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: در شهریور سال ٩٥ کمترین میزان تلفات را نسبت به شهریور ٥ سال گذشته داشته ایم.

سرهنگ امیدوار افزود: تعداد مجروحان شهریور سال گذشته، ١١٤٠ نفر بود که از این تعداد، مجروحین بستری، ٤٩٠ نفر بوده اند.

او درباره علل وقوع تصادفات این استان در شهریور سال گذشته گفت: بیشترین تصادفات مربوط به واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است.

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی با اشاره به این که بیشترین واژگونی ها در مسیر غرب استان ( مشهد-نیشابور-سبزوار و بالعکس) رخ داده است، توضیح داد: ٧٥ درصد تصادفات استان در ورودی مشهد از سمت سبزوار اتفاق افتاده است.

سرهنگ امیدوار به رانندگانی که در نیمه دوم شهریورماه امسال قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: در وهله اول هم وطنان عزیز سرعت مجاز را رعایت کنند. زیرا زمانی که حجم ترافیک بالاست، سرعت بالا، برخوردهای جانبی و طولی را به همراه دارد.

او افزود: در وهله دوم توصیه می‌شود که حتما بین سفر استراحت داشته باشند (هر٢ ساعت، ١٥ دقیقه). با توجه به این که ورودی‌های استان، کویری هستند زمینه خستگی و خواب‌آلودگی برای راننده فراهم می‌شود. در ورودی استان مجتمع‌هایی برای استراحت رانندگان تعبیه شده که می‌توانند از آنها استفاده کنند. زیرا در ورودی‌های استان معمولا شاهد واژگونی‌های ناشی از خستگی و خواب آلودگی هستیم و تنها راه چاره آن استراحت بین راهی است.

سرهنگ امیدوار با اشاره به این که تمام پارکینگ‌های مسیر غرب استان به تانکرهای آب مجهز شده‌اند، گفت: رانندگان عزیز می‌توانند پیاده شده و برای زدودن خستگی، آبی به سر و صورت بزنند.

او در ادامه با اشاره به این نکته که، استفاده از کمربند ایمنی چه برای سرنشینان جلو و چه عقب در این مسیر بسیار مهم است، تاکید کرد: در واژگونی‌ها معمولا سرنشینان عقب بیشترین آسیب را می‌بینند و دلیل آن استفاده نکردن از کمربند ایمنی است.

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی در پایان درباره طرح تابستانه امسال پلیس در این استان گفت: غیر از افزایش چشمگیر پلیس و تعداد تیم‌های گشتی استان، چند کار اساسی در زیرساخت‌ها انجام شده است. به طور مثال چندین پارکینگ به تانکرهای آب مجهز شده‌اند. سکوها و ایستگاه‌هایی مخصوص نماز ایجاد کرده‌ایم. همچنین حدود ٥ مسیر را برای استراحت‌های شبانه روشن نگه داشته‌ایم.

او در ادامه توضیح داد: همچنین دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات از تعداد ٨٦ دستگاه به تعداد ٩٩ دستگاه افزایش یافته است.در مجموع، ١٠٣ دوربین ثبت تخلف، ٤٩ دوربین نظارتی، و حدود ١٦٠ دوربین دستی سیار برای کنترل و مدیریت سرعت به کار گرفته شده است.

سرهنگ امیدوار در این باره افزود: طرحی را برای اصلاح و استاندارد سازی علائم جاده ای با همکاران راهداری شروع کرده ایم و علائم را در نقاط حساس به شکل واحدی در می آوریم که راننده را در نقاط مختلف به خطا نیندازد.

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گشت های نامحسوس برون سازمانی شامل خودروهای راهداری و انتظامی که همکاران پلیس راه در آنها حضور دارند، نسبت به شناسایی و اعلام تخلفات اقدام می کنند.

کد N1764027

وبگردی