آفتاب

حساب‌های اتباع کره‌شمالی در بانک‌های چین بسته می‌شود

حساب‌های اتباع کره‌شمالی در بانک‌های چین بسته می‌شود

ایرنا نوشت: یک روزنامه هنگ کنگی امروز دوشنبه گزارش داد که به بانک های چین دستور داده شده است حساب های اتباع کره شمالی را مسدود کنند.

این اتفاق به دنبال آن روی داده است که 'وانگ یی' وزیر خارجه چین برای نخستین بار بر تحریم ها به طور شفاف صحه گذاشت و در مصاحبه ای در پکن گفت که مساله کره شمالی با تحریم ها و مذاکرات گره خورده است.

وی افزود کشورش از تحریم ها و اقدامات شورای امنیت با توجه به آزمایش ششم اتمی کره شمالی حمایت می کند اما میزان حمایت ها را اعلام نکرد.

همزمان نشریه 'ساوت چاینا' نیز می نویسد که بستن حساب های شهروندان کره شمالی باعث خواهد شد تا روابط تجاری چین و این کشور بسیار تیره شود.
این در شرایطی است که چین قبل از این در ماه جولای امسال دستور داد تحریم های شورای امنیت درباره خودداری از ورود مواد معدنی و محصولات دریایی کره شمالی به این کشور اجرا شود.

از سوی دیگر خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش کرده که حساب های اتباع کره شمالی در شهر مرزی یانجی در استان جی لین در شمال شرق چین بسته شده است.

این گزارش می افزاید که بانک های این شهر به اتباع کره شمالی اجازه هیچ فعالیت بانکی و یا بازکردن حساب جدید نمی دهند.
البته بسته شدن حساب ها به معنای این است که آنها حق سپرده گذاری ندارند و به شهروندان کره شمالی گفته شده است پول های خود را از حساب ها خارج کنند.

برخی از گزارش ها حاکی است که این اقدامات روند تجارت میان دو کشور را مختل می کند زیرا برخی از فعالیت های تجاری نظیر انتقال و فروش سوخت به کره شمالی با همین بانک ها انجام می شود.

گزارش روزنامه هنگ کنگی حاکی است که چین در معرض فشارهای آمریکا قرار دارد تا درباره کره شمالی بیشتر همکاری کند و بانک ها و افرادی که با کره شمالی تبادل تجاری دارند ممکن است از سوی واشنگتن مورد تحریم قرار گیرند.

قبل از این یک بار در سال 2013 میلادی بانک چین مهمترین بانک این کشور تبادلات مالی با بانک تجارت خارجی، اصلی ترین بانک تبادلات ارزی کره شمالی را متوقف کرده بود.

52310

کد N1763780

وبگردی