آفتاب

روحانی: نباید دربرابر حادثه تکان‌دهنده میانمار بی‌تفاوت بود

روحانی: نباید دربرابر حادثه تکان‌دهنده میانمار بی‌تفاوت بود

رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به دعوت رسمی رییس جمهور قزاقستان و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، تهران را به مقصد آستانه ترک کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوی،در مراسم بدرقه رییس جمهور در فرودگاه مهرآباد ، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل ، جهانگیری معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزیران حضور داشتند.

حجت الاسلام حسن روحانی در این سفر دو روزه علاوه بر حضور و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، ملاقاتهایی نیز با سران کشورهای اسلامی، از جمله رییس جمهور قزاقستان خواهد داشت و علاوه بر روابط دوجانبه، در خصوص مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری روزهای شنبه و یکشنبه هجدهم و نوزدهم شهریور ماه به میزبانی قزاقستان در آستانه برگزار خواهد شد.

تشریح سفر از زبان رئیس جمهور

رئیس جمهور در تشریح سفر خود به قزاقستان و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی گفت: مساله میانمار و مسلمانان روهینگیا یک فاجعه بزرگ انسانی است ویک پاکسازی ایدئولوژیک در این منطقه است، دربرابر این حادثه تکان دهنده دنیای اسلام نمی تواند بی تفاوت باشد، سازمان های بین المللی در این زمینه کوتاهی و کم کاری کردند.

او اظهار داشت: باید به مردمی که امروز آواره شدند، یاری رساند، مساله میانمار مهم است و در فرصت این اجلاس جلسه ای به مساله میانمار اختصاص خواهد یافت.

روحانی گفت: در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، دیدارهای دو جانبه ای نیز با برخی از سران کشورها خواهیم داشت.

کمک به مسلمانان میانمار از اهداف سفر روحانی به آستانه است

همچنین ایسنا نوشت:حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری با اشاره به سفر دو روزه حسن روحانی به قزاقستان در توئیتر خود نوشت: «‏سفر روحانی به آستانه نه فقط برای همکار های علمی و فنی میان کشورهای اسلامی، بلکه برای اتحاد امت برای کمک به مسلمانان میانمار هم هست.»

 

29216

 

کد N1762892

وبگردی