آفتاب
نایب‌رئیس‌شورای‌عالی‌انجمن‌های‌دوستی:

انجمن‌های دوستی بسترساز اشاعه فرهنگ غنی ایران در دیگر کشورها است

انجمن‌های دوستی بسترساز اشاعه فرهنگ غنی ایران در دیگر کشورها است

اراک-نایب رئیس شورای عالی انجمن های دوستی ایران با سایرکشورها گفت: انجمن های دوستی بسترساز اشاعه فرهنگ غنی ایران دردیگر کشورها است وبایستی مشارکت مردمی دراین سازمان های مردم نهاد گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سیدان شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در اراک اظهار داشت: استان مرکزی قطب اقتصادی کشور است و ترکیب مسالمت آمیز سنت و مدرنیته در کنار هم، مسئله ای بود که در بازدید از اماکن تاریخی این استان به آن می توان پی برد.

وی افزود: مسئولین میراث فرهنگی استان مرکزی با همت برای احیا، مرمت و نگه داری آثار تاریخی این استان سخت در تلاش هستند، که جای تبریک به مردم دارد.

نایب رئیس شورای عالی انجمن دوستی ایران بیان داشت: در کشور ما سازمان های مردم نهاد و NGOهای زیادی وجود دارد و ایران جزو معدود کشورهایی است که مردم به صورت خودجوش تمایل به حضور و مشارکت اجتماعی در این سازمان ها در کنار دولت را دارند.

سیدان خاطرنشان ساخت: همچنین هنرمندان بسیاری از رشته های مختلف در این نهادها در حال فعالیت هستند اما چهارچوب و دایره فعالیت مراکز NGO تماما در داخل کشور است، در حالی که باید انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها بالغ بر ۷۰ درصد از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود را در خارج از ایران انجام دهد.

وی گفت: در این زمینه نمایندگان مردم در خارج از کشور هستیم و مردم با عضویت در این سازمان های دوستی می توانند به اشاعه فرهنگ غنی ایرانی در سایر کشورها کمک کنند.

نایب رئیس شورای عالی انجمن دوستی ایران ادامه داد: هر کشوری برای ورود به توسعه یافتگی باید از نظام مردم سالاری و مشارکت های مردمی بهره بگیرد و اگر مردم کشورها به دولت هایشان کمک کنند زمینه بسیار بهتری برای رشد فراهم خواهد شد.

سیدان تصریح کرد: پیچیدگی هایی که دولت ها در داخل و خارج با آن دست و پنجه نرم می کنند بر کسی پوشیده نیست و کمک مردم به دولت، چیزی جز آداب و رسوم و فرهنگ غنی آن ها را به دیگران نشان نمی دهد.

وی در پایان اظهار داشت: در ایران اسلامی ما هیچ چیز در فرهنگ کمتر از دیگر کشورها نداریم اما متاسفانه نمی توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و آن ها را ارائه دهیم، اما باید توجه داشت که این اقدام لازم است و انجمن های دوستی نیز برای اشاعه همین فرهنگ و آداب به وجود آمده است.

کد N1762476

وبگردی