آفتاب
مهر گزارش می دهد؛

مقایسه درآمد جراحی و بیهوشی/ نموداری که سند اختلاف دریافتی است

مقایسه درآمد جراحی و بیهوشی/ نموداری که سند اختلاف دریافتی است

برخی گروه های پزشکی معتقدند که طرح تحول سلامت فقط برای جراحان منفعت مالی داشته و سایر گروه های پزشکی، از جمله متخصصین بیهوشی، عایدی زیادی از این طرح نداشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اظهارات دوشنبه گذشته ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در مورد کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی، با یک توضیح همراه بود که واکنش سایر گروه های پزشکی را نیز به دنبال داشته است.

حریرچی گفته که کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی در راستای ایجاد عدالت در تعیین تعرفه ها اعمال شده است.

دکتر اتابک نجفی مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، به خبرنگار مهر، گفته است؛ دوستان چون می دانند که متخصصین بیهوشی امکان گرفتن زیرمیزی را ندارند، هر طور می خواهند برای آنها تصمیم می گیرند.

وی با انتقاد از تبعیض و بی عدالتی در تعیین تعرفه های خدمات درمانی سال ۹۶، اظهارداشت: من معتقدم طرح تحول سلامت، طرح تحول جراحان بود. زیرا، باعث شد درآمد آنها زیاد شود.

وقتی به این نمودار ترسیم شده نگاه می کنیم، می بینیم که درآمد جراحان در سال های ۸۶ تا ۹۲ تقریبا عادلانه توزیع شده است، اما بعد از سال ۹۲ به ویژه بعد از اجرای طرح تحول سلامت در سال ۹۳، به یکباره سیر صعودی پیدا می کند و این نکته ای است که متخصصین بیهوشی به آن اعتراض دارند.

کد N1761957

وبگردی