آفتاب

سفیر فلسطین در آنکارا: ترکیه از اقدامات حماس ناخرسند است

سفیر فلسطین در آنکارا: ترکیه از اقدامات حماس ناخرسند است

ایسنا نوشت: سفیر فلسطین در آنکارا به تازگی اعلام کرده که ترکیه از همکاری اخیر حماس با محمد دحلان، عضو جدا شده فتح ناخرسند هستند. وی تاکید کرد که هیچ طرح جدیدی از سوی ترکیه برای تحقق آشتی و پایان یافتن اختلافات وجود ندارد.

فائد مصطفی، سفیر فلسطین در ترکیه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای النجاح گفت: همگرایی‌ میان حماس و دحلان که از نظر مسئولان و چهره‌های سیاسی ترکیه شخصیتی منفی است، ناراحت کننده است و ناخرسندی از بابت این حرکت برای ترکیه ایجاد شده است.

سفیر فلسطین در آنکارا در ادامه مصاحبه‌اش به مساله آشتی فلسطین پرداخت و وجود هرگونه طرح جدید از سوی ترکیه برای تحقق آشتی در فلسطین و پایان یافتن اختلافات را تکذیب کرد.

با این وجود مصطفی گفت: ترکیه از گذشته نقش مهمی در این مساله داشته و همچنان دارد.

وی افزود: ترکیه اختلافات میان گروه‌های فلسطینی را پایان داده و خواستار تحقق آشتی در فلسطین در اسرع وقت است.

مصطفی درباره ارتباط ترکیه با حماس گفت: حمایت ترکیه از غزه به معنای حمایتش از حماس نیست اما ترکیه از منظر انسانی به این مساله و مشکلات اقتصادی و معیشتی به غزه می‌نگرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در 28 ماه گذشته میلادی به آنکارا سفر کرد و پس از دیدار با اردوغان گفت: پایان یافتن اختلافات نیازمند انحلال کمیته اداری تشکیل شده از حماس و فراهم کردن شرایط برای فعالیت دولت وفاق ملی در غزه و نیز برگزاری انتخابات عمومی در اسرع وقت است.

دحلان پیش از این انتقاداتی را متوجه دولت آنکارا کرده بود. در آن زمان رسانه‌های ترکیه‌ای نزدیک به دولت، دحلان را به حمایت از کودتای اخیر در این کشور متهم کردند.

همچنین ارتباطات خوبی میان ترکیه و امارات که دحلان در آنجا اقامت دارد، وجود ندارد.

فتح در سال 2011 دحلان را از عضویت خود خارج کرد.

5252

کد N1761302

وبگردی