آفتاب

حفظ محیط‌زیست نیاز به بسیج مردمی دارد

حفظ محیط‌زیست نیاز به بسیج مردمی دارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست نیاز به بسیج مردمی دارد، گفت: معضل اصلی زیست محیطی در شمال کشور فعلا مساله پسماند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اولین نشست خبری خود با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی در هر کجای کشور با یکدیگر تفاوت دارد، گفت: برای مثال معضل اصلی زیست محیطی در شمال کشور فعلا مساله پسماند است، اما در بقیه کشور مساله پسماند اولویت چهارم الی پنجم است. در همین راستا باید بر اساس اولویت مسائل هر منطقه زمان‌بندی کنیم.

او ادامه داد: یک منطقه دچار مشکل ریزگرد و دیگری دچار مشکل آب و یا آلودگی هوا است. در همین راستا باید ببینیم چگونه می‌توانیم مردم را بسیج کنیم تا نقش خود را در این میان ایفا کنند، اما فراموش نکنیم حفظ محیط زیست در هر صورت وظیفه اصلی حکومت‌ها است.

کلانتری در ادامه به معضلات محیط زیستی متفاوت نقاط مختلف کشور اشاره کرد و افزود: این روزها خبرنگاران و طرفداران محیط زیست باید آگاهی خود را افزایش داده و با آشنایی بیشتر نسبت به مسائل فنی بتوانند به درستی اطلاع رسانی کنند و مردم باید با حقوق شهروندی خود بیشتر آشنا شوند و هیچ کس حق توهین و یا بی‌احترامی به هیچ خبرنگاری را ندارد و مهم نیست خبرنگار تا چه حد تند صحبت می‌کند.

او با تاکید بر نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف سازمان حفاظت محیط زیست افزود: چون ما تفنگ، اره برقی، تکنولوژی، دستگاه‌های آلوده کننده هوا و ... را داریم باید همه چیز را برای خوشبختی خود نابود کنیم؟ اعتقاد دارم که اگر سیاست توسعه متوازن و پایدار دنبال شود، هیچ مشکلی با حفظ محیط زیست و با توسعه نخواهیم داشت.

ادامه دارد...

کد N1760743

وبگردی