آفتاب

فناوری در بخش قضایی کمک شایانی به افزایش کیفیت رسیدگی و دادرسی عادلانه کرده است

فناوری در بخش قضایی کمک شایانی به افزایش کیفیت رسیدگی و دادرسی عادلانه کرده است

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: فناوری در بخش قضایی کمک شایانی به افزایش کیفیت رسیدگی و دادرسی عادلانه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر حسین‌آبادی  در همایش رونمایی از سامانه امضای الکترونیکی و احراز هویت قوه قضاییه که عصر امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: فناوری در بخش قضایی کمک شایانی به افزایش کیفیت رسیدگی و دادرسی عادلانه که غایت دادرسی است، می‌کند .

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: در قانون آیین دادرسی در رابطه با  استفاده از فناوری اطلاعات  پیش بینی‌هایی شده بود. البته این اقدامات و تلاش‌ها موانع و مشکلاتی هم دارد.

حسین‌آبادی بیان کرد: حجم مراجعه به قوه قضاییه سبب می‌شود خیلی راحت نتوانیم از خدمات الکترونیک استفاده کنیم اما شاهد استفاده‌هایی چشمگیر از این خدمات هستیم.

 او افزود: شدت و حدت مشکلات  زمانی محسوس بود که برای رسیدگی به  پرونده وثیقه وکلا در شهرستان بود و دسترسی به آن با مشکل مواجه می شد  اما با توجه به خدمات الکترونیک، دسترسی به اسناد سهولت پیدا کرد که کار را راحت می‌کند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز به گلایه‌های وکلا از اشکالات ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و  گفت: گاهی سامانه باز نمی شود به خصوص ابلاغ هایی که به زمان معین برای رفع نقص نیاز دارد و ممکن است وکیل دسترسی به موکل نداشته باشد.

او اظهار داشت:مشکلات محتوایی وجود دارد لذا طوری سامانه طراحی شده که از برخی  می‌خواهد دلیل درخواست خود را بیان کنند که در غیر این صورت دادخواست ثبت نمی‌شود. درخواست داریم سامانه‌ای طراحی شود که هم رعایت قانون شود و هم اینکه همکاران برای، ثبت برخی از دادخواست‌ها دچار مشکل نشوند.

حسین آبادی به استقبال وکلا از از کار ت هوشمند اشاره کردو  گفت: بسیاری از وکلا برای اخذ آن تقاضا داشته اند.

کد N1760367

وبگردی