آفتاب
رویداد

شوک سنگاپور به خودروسازان خارجی

شوک سنگاپور به خودروسازان خارجی

برخی خودروهای محبوب سنگاپوری‌ها از روز جمعه از گردونه حمل‌و‌نقل به‌دلیل اجرای استاندارد آلایندگی یورو 6 خارج و دیگر نمی‌توانند وارد بازار ...

ایرنا:برخی خودروهای محبوب سنگاپوری‌ها از روز جمعه از گردونه حمل‌و‌نقل به‌دلیل اجرای استاندارد آلایندگی یورو 6 خارج و دیگر نمی‌توانند وارد بازار سنگاپور شوند. تارنمای «آسیا وان» روز شنبه اعلام کرد خودروهای مطرح جهان همچون «هوندا»، «تویوتا» و «نیسان» که برخی از مدل‌های خود را در بازار سنگاپور به‌خوبی به فروش رسانده‌اند، به‌منظور حضور در این بازار باید تولید خود را ارتقا دهند. ده‌ها مدل از تولیدات شرکت‌های معتبر خودروسازی جهان تحت‌تاثیر اجرای این قانون در سنگاپور قرار می‌گیرند و یا باید چشم خود را به بازار پرسود این کشور جنوب شرق آسیا ببندند یا استانداردهای آلایندگی خود را ارتقا دهند. اگرچه براساس این طرح برخی مدل‌های موجود در بازار سنگاپور از دسترس خارج می‌شوند، اما متخصصان بر این باورند که طرح آلایندگی دیگری که قرار است از ماه ژانویه سال آینده در این کشور اجرایی شود، هزینه‌های بیشتری بر خودروهای غیراستاندارد اعمال می‌کند.

 

براساس این طرح، خودروهایی که دارای آلایندگی‌های همچون دی‌اکسید‌کربن، منواکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن هستند، هزینه اضافی 14 هزار دلاری متحمل می‌شوند که این هزینه در حال حاضر حدود یک چهارم این مبلغ است. استاندارد آلایندگی یورو 6 که سال 2014 معرفی شد برای سواری‌های سبک و وسایل حمل‌و‌نقل تجاری است. برخلاف تصور عمومی، سنگاپور از آلودگی شدید هوا رنج می‌برد و متخصصان معتقدند این کشور نمی‌تواند اهداف کیفیت هوای خود را براساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 محقق سازد.

کد N1759925

وبگردی