آفتاب

کره‌جنوبی احتمال استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا را رد کرد

کره‌جنوبی احتمال استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا را رد کرد

تسنیم نوشت: دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هیچ طرح و برنامه ای برای استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در واکنش به آزمایش اخیر موشکی کره شمالی ندارد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، یک مقام ارشد ارشد دولت کره جنوبی تاکید کرد: دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هیچ طرحی برای استقرار مجدد تسلیحات هسته ای آمریکا در خاک این کشور در واکنش به شلیک اخیر موشک کره شمالی ندارد.

این مقام کره جنوبی که نامش فاش نشده؛ در ادامه تصریح کرد: ما هرگز درباره این مساله فکر نکرده ایم که تسلیحات اتمی آمریکا را مستقر کنیم.

تسلیحات اتمی تاکتیکی آمریکا در اواخر سال 1991 میلادی از کره جنوبی برچیده شد که این اقدام در چارچوب توافقنامه خلع سلاح اتمی بین سئول و پیونگ یانگ بوده است.

این در شرایطی است که یک مقام دیگر دولت کره جنوبی یک روز پس از شلیک موشک بالستیک کره شمالی که بر فراز ژاپن به پرواز درآمد، تاکید کرد: سونگ یونگ مو وزیر دفاع کره جنوبی در جریان سفر به واشنگتن درباره استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی، با جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده رایزنی کرده است.

روسیه و چین بارها مخالفت خود را با استقرار تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره اعلام کرده اند. در ماه ژوئن، چین و روسیه نقشه راهی را موسوم به "توقف دوگانه" ارائه کردند که بر اساس آن از کره شمالی خواسته شده بود تا فعالیت های اتمی اش را در قبال پایان مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، متوقف کند. این طرح با موافقت آلمان و مخالفت آمریکا روبرو شده است.

کره شمالی نیز هیج پاسخی به این طرح ابتکاری روسیه و چین نداده است.

52311

کد N1759132

وبگردی