آفتاب

روزنامه اصولگرا:ابراهیم یزدی برخلاف برخی دوستانش در ایران ماند و در مخالفت هایش قانون را رعایت کرد

روزنامه اصولگرا:ابراهیم یزدی برخلاف برخی دوستانش در ایران ماند و در مخالفت هایش قانون را رعایت کرد

روزنامه سیاست روز نوشت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم میل باطنی حضرت امام(ره) دولت موقت به تیم مرحوم بازرگان سپرده شد و آنچه که نباید اتفاق می‌افتاد، افتاد و استعفای دولت موقت صورت گرفت. آنها سهم خود را از انقلاب می‌خواستند، اما عملکرد کوتاه نهضت آزادی ماهیت آنها را روشن ساخت.


استعفای دولت موقت چند دلیل داشت، دولت بازرگان زمانی روی کار آمد که تب و تاب انقلابی فروکش نکرده بود، جوش و خروش انقلابی همچنان در کشور حاکم بود در حالی که دولت موقت در پی سیاست مدارا، مماشات و محافظه کارانه بود.
چنین سیاستی برای انقلاب اسلامی ایران که در قرن حاضر نمونه آن یافت نمی‌شود، باعث پس رفت انقلاب می‌شد. زمانی که مرحوم بازرگان و تیم دولت او انقلاب اسلامی را متضاد و مغایر با سیاست‌های خود دیدند دست به استعفا زدند.
پس از آن هم که ماجرای خیانت‌هایی که نهضت آزادی انجام داد و دستور حضرت امام(ره) به وزیر کشور وقت برای جلوگیری از فعالیت این جریان سیاسی پیش آمد.
اما مرحوم ابراهیم یزدی یک حسن داشت، او در ایران ماند و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی همچنان یک مخالف بود، اما سعی کرد بی‌قانونی نکند، در حالی که چند تن از هم‌فکران و هم‌قطاران او از ایران رفته و به دامن اجانب غش کردند.

مرحوم ابراهیم یزدی را نمی‌توان مطلق سیاه یا سفید دید، هر کسی در این دنیا، خوب و بدهایی دارد که جملگی با هم باید دیده شود.

 

23302

کد N1758685

وبگردی