آفتاب

دبیرکل حزب‌الله: عناصر داعش از سوریه به عراق منتقل نمی‌شوند

دبیرکل حزب‌الله: عناصر داعش از سوریه به عراق منتقل نمی‌شوند

ایرنا نوشت: «سید حسن نصرالله» در پاسخ به اظهارات برخی از مقام های عراق در مخالفت با توافق اخیر حزب الله با داعش تاکید کرد که توافق اخیر در منطقه القلمون شامل انتقال عناصر مسلح داعش از بخشی از خاک سوریه به بخش دیگر آن و نه خاک عراق است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار نصرالله چهارشنبه شب با صدور بیانیه ای با بیان این مطلب افزود: 310 نفر داعشی شکست خورده که اراده نبرد را از دست داده اند قادر به ایجاد هیچ گونه تغییری در نبرد دیرالزور نیستند چرا که در این منطقه همانطور که گفته می شود، ده ها هزار نیروی مسلح دیگر وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما این عناصر را از یکی از میدان های نبرد به میدان دیگری که خودمان در آن حضور داریم انتقال می دهیم.
نصرالله با اشاره به علت مذاکره با عناصر داعش گفت: مذاکره با این عده تنها راه پایان دادن به یک موضوع انسانی و ملی بود. این مساله به راحتی می توانست به صورت نظامی فیصله پیدا کند اما این اتفاق باعث می شد مساله نظامیان لبنانی حل نشده باقی بماند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه هدف ما پیروزی بر تکفیری ها در جنگ با آنهاست افزود: تاکتیک های جنگ در هر میدانی با میدان دیگر تفاوت دارد و فرماندهان حاضر در این میدان ها بهتر از دیگران می دانند که چطور به پیروزی دست پیدا کنند.

نصرالله تصریح کرد: نمی توان در نیت حزب الله و تاریخ و دلاوری ها و راستگویی حزب الله تردید کرد. همچنین تهمت زدن و تردید افکنی درباره رهبران سوریه درست نیست چون توافق انجام گرفته توافق حزب الله است که رهبران سوریه نیز با آن موافقت کردند.

وی افزود: ما نسبت به حضور و مشارکت برادران مبارز عراقی مان در میدان های سوریه افتخار می کنیم. این دلاورمردان عراقی هنوز هم در سنگرهای خود حضور دارند و باعث تغییر معادلات شده اند. ما به آنها می بالیم و از حضور همیشگی آنها در میدان و ایثارگری های آنها قدردانی می کنیم.

دبیرکل حزب الله خطاب به مردم عراق گفت: پیروزی های بزرگ عراق از موصل گرفته تا تلعفر را که به برکت خون مردم عراق و نیروهای مسلح و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) مبارک این کشور به دست آمده تبریک می گویم.
نصرالله در پایان تصریح کرد: ما همه در یک نبرد حضور داریم و سرنوشت مشترکی داریم و پیروزی مان بر تکفیری ها و حامیان آنها پیروزی تاریخی خواهد بود و برادران ما تحت تاثیر تردید افکنی ها قرار نمی گیرند.

52311

کد N1758625

وبگردی