آفتاب

جلوگیری از تخریب محیط زیست داخل و خارج از حریم شهرهای گیلان، مازندران و گلستان

جلوگیری از تخریب محیط زیست داخل و خارج از حریم شهرهای گیلان، مازندران و گلستان

هیات وزیران در جلسه امروز خود به ریاست رییس‌جمهور، وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کرد کلیه ظرفیت‌ها و قوانین را برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب محیط زیست واقع در محدوده، حریم و خارج از حریم شهرهای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را به کار بنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد نسبت به شناسایی، تصویب و اعلان عمومی اراضی ملی و دولتی مستعد احداث اماکن گردشگری در کل کشور با همکاری وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌ها و موسسات مربوط ظرف مدت 6 ماه اقدام نماید.

این وزارتخانه همچنین مکلف شد سیاست افزایش تراکم ساختمانی بجای افزایش محدوده شهرها در استان‌های شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) را با لحاظ همه جوانب تخصصی مربوط اتخاذ کند.

دولت همچنین وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کرد کلیه ظرفیت‌ها و احکام مندرج در قوانین و مقررات برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب محیط زیست واقع در محدوده، حریم و خارج از حریم شهرهای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را به کار گرفته و وظایف خود در این زمینه را اعمال نمایند.

هیات وزیران، وزارت جهادکشاورزی را نیز مکلف کرد در حریم و خارج از حریم شهرهای شمالی کشور و در چارچوب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، اقدام قانونی برای قلع و قمع بنا و مستحدثاتی که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز بر روی محدوده‌های مربوط ایجاد شده است را انجام دهد و وزارت کشور با لحاظ موخر بودن آن قانون نسبت به قانون شهرداری و اصلاحات بعدی آن، از ارجاع این موارد و پرونده‌ها به کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری اجتناب نمایند.

دولت همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد ضمن همکاری با کارگروه ویژه‌ای که به منظور هماهنگی و برخورد مؤثر با تخلفات ساخت و ساز در شهرهای یاد شده تشکیل می‌شود، از ارایه هرگونه خدمات زیربنایی به ساخت و سازهای غیرمجاز خودداری نمایند.

کد N1758464

وبگردی