آفتاب
اخبار بنگاه‌ها

دیدگاه سینماگران درباره حمایت بانک صادرات از جشن حافظ

دیدگاه سینماگران درباره حمایت بانک صادرات از جشن حافظ

نشست خصوصی هنرمندان برگزیده جشن حافظ، بهانه پرداختن به دغدغه‌های مالی و در عین حال تقدیر از سیاست‌های حمایتی از هنر شد. بنیان‌گذار جشن ...

گروه بنگاه‌ها:نشست خصوصی هنرمندان برگزیده جشن حافظ، بهانه پرداختن به دغدغه‌های مالی و در عین حال تقدیر از سیاست‌های حمایتی از هنر شد. بنیان‌گذار جشن حافظ مرحوم علی معلم از پیشکسوتان عرصه سینما بود و در این مراسم بانک صادرات که یکی از مهم‌ترین حامیان مالی این جشن است، مورد تقدیر هنرمندان قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران در حاشیه این مراسم برخی چهره‌های سینمایی از انتظارات خود گفتند.

 

جمشید مشایخی، هنرمند برجسته و سینماگر پیشکسوت، در این جشن ضمن تقدیر از حمایت بانک صادرات، ویژگی‌های هنرمند واقعی را برشمرد و خواستار کمک به سینماگران متعهد و واقعی از سوی بانک صادرات ایران شد. مشایخی در سخنانی صمیمانه گفت: هنرمند کسی است که دارای ویژگی‌های متعالی انسانی باشد؛ مثل حضرت حافظ، جناب فردوسی، سعدی، عطار و مولانا که الگوهای ویژه‌ای در فرهنگ و ادبیات، برای رسیدن یک هنرمند به جایگاه واقعی انسان است و هنرمند پاک و شریفی که برآمده از چنین فرهنگ غنی و بااهمیتی باشد، هنرمند واقعی است. وی افزود: اگر چنین هنرمندی می‌خواهد فیلمی بسازد من از بانک‌ها تقاضا می‌کنم که کمکش کنند و از افراد شریف این صنف حمایت شود. همچنین فرامرز قریبیان، بازیگر معروف سینما و تلویزیون با بیان اینکه سال‌هاست با کسی مصاحبه نمی‌کنم، تصریح کرد: به پاس این اقدام ارزنده بانک صادرات، مایلم بگویم حمایت‌های مالی سازمان‌های بزرگ مالی همچون بانک صادرات قطعا به پیشرفت سینما و ساخته شدن فیلم‌های خوب و ارزنده کمک خواهد کرد. مطمئنم با توجه به کارگردانان خوش‌فکر ما، سرمایه‌گذاری در این عرصه سود خوبی را عاید بانک خواهد کرد.

رضا عطاران، بازیگر و کارگردان معروف سینما نیز در بیان اهمیت جایگاه و حمایت موسسات مالی و بانک‌ها از سینما گفت: تنها بانک‌ها نیستند که از آنها انتظار حمایت می‌رود، بلکه هرکسی و هر موسسه‌ای که می‌تواند به هنر کمک کند باید پای کار بیاید. چرا که هنر سینما واقعا به مظلومیت کامل رسیده اما حمایت محسوسی از آن صورت نمی‌گیرد. وی تاکید کرد: خیلی کم اتفاق می‌افتد که از این دست حمایت‌ها از سینما انجام گیرد؛ از این رو کمک‌ها و حمایت‌هایی مثل حمایت بانک صادرات ایران از سینما، کمک با اهمیتی است که بازتاب آن را در آینده خواهند دید. در ادامه مراسم آذر معماریان، همسر مرحوم علی معلم که در فقدان وی مسوولیت برپایی این جشن را برعهده دارد، اگر چه از انتظارات جامعه سینمایی برای حمایت‌های بیشتر بانک سخن به میان آورد، اما از حضور بانک صادرات قدردانی کرد. وی با بیان اینکه توقع این است که بانک، نقش محوری در باشکوه‌تر برگزار شدن این جشن برعهده بگیرد، از بانک صادرات خواست تا اسپانسر اصلی این جشن باشد. مسوول برگزاری جشن سینمایی حافظ با قدردانی از سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، از وی به عنوان انسانی روشن ضمیر و آگاه نسبت به مسائل هنری و سینمایی یاد کرد و افزود: ایشان به خوبی دریافته‌اند که اقتصاد و هنر در کنار هم لازم و ملزوم هستند، یعنی هنرمندان می‌توانند در بالابردن سطح کیفی کار اقتصادی کمک بکنند و آورده برای بانک بیاورند.

کد N1757523

وبگردی