آفتاب
سید حسن نصرالله مطرح کرد:

داعش شکست را کامل پذیرفت و پیشنهاد مذاکرات داد/ شروط حزب‌الله برای آتش‌بس

داعش شکست را کامل پذیرفت و پیشنهاد مذاکرات داد/ شروط حزب‌الله برای آتش‌بس

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حزب‌الله در پی سوء‌استفاده و باج‌خواهی از یک قضیه انسانی نیست.

به گزارش ایلنا، سید حسن نصرالله در سخنان خود به مناسبت پیروزی در نبرد با گروه تروریسیت داعش در منطقه القلمون و مناطق مرزی لبنان و سوریه خاطرنشان کرد: حزب‌الله در پی سوء‌استفاده و باج‌خواهی از یک قضیه انسانی نیست، بنابراین تمامی کسانی که این‌گونه اتهامات را متوجه حزب‌الله می‌دانند یا نادان هستند یا با زبان عربی به خوبی آشنایی ندارند یا کسانی هستند که برای امور اخلاقی ارزشی قائل نیستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نبرد با گروه تروریستی داعش خاطرنشان کرد: تا زمانی که گروه تروریستی داعش خود را در محاصره کامل و ناچاری ندید رزمندگان حزب‌الله و سربازان ارتش از مبارزه با این گروه تروریستی دست برنداشتند و زمانی که داعش شکست را کامل پذیرفته و پیشنهاد مذاکرات را داد ما نیز شرایط خود را برای آتش‌بس اعلا کردیم.

وی با اشاره به مفاد توافق با گروه تروریستی داعش برای تخلیه این مناطق اظهار داشت: از شرایطی که ما برای گروه تروریستی داعش تعیین کردیم مشخص شدن سرنوشت سربازان ارتش، تسلیم پیکرهای تمامی شهدای حزب‌الله و نیروهای ارتش، و آزادی تمامی ‌اسقف‌های ربوده شده لبنانی از جمله خبرنگار ربوده شده یعنی «سمیر کساب» بوده که داعش اعلام کرد اسقف‌های ربوده شده و سمیر کساب نزد عناصر داعش نیستند.

سید حسن‌نصرالله افزود: همچنین آزادی «احمد معتوق» از رزمندگان حزب‌الله لبنان و تسلیم پیکرهای سه شهید مدافع حرم حزب‌الله لبنان از دیگر شروط ذکر شده در این توافقنامه بود.

وی تاکید کرد: حزب‌الله هرگونه توافق با داعش بدون مشخص شدن سرنوشت سربازان ارتش لبنان که توسط گروه تروریستی داعش ربوده شده بودند را رد کرده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد آنچه در جرود اتفاق افتاد چه در وادی نظامی و چه در وادی سیاسی تسلیم شدن گروه تروریستی داعش در مقابل ما بود.

کد N1757407

وبگردی