آفتاب

لاوروف از ایجاد چهارمین منطقه کاهش تنش در سوریه خبر داد

لاوروف از ایجاد چهارمین منطقه کاهش تنش در سوریه خبر داد

تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه روسیه که در کویت به سر می‌برد گفت که به زودی منطقه چهارم کاهش تنش در سوریه ایجاد می‌شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در کویت گفت نشست آستانه نتایج خوبی در حل بحران سوریه داشته است و به زودی منطقه چهارم کاهش تنش در این کشور ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشارکت کویت در حل بحران سوریه گفت: «شرکای ما در کویت از تلاشهای روسیه قدردانی کردند و از همان ابتدا از مذاکرات آستانه و توافقاتی که در چارچوب روسیه ، ترکیه و ایران با مشارکت سازمان ملل متحد به دست آمد حمایت کرده بودند و الان نیز تاکید کردند که این توافقات نتایج خوبی داشته است اگرچه به سرعت مورد نظر نبوده است.

ما سه منطقه کاهش تنش ایجاد کرده ایم و منطقه چهارم نیز درحال ایجاد است و به زودی نشستی دیگر در چارچوب آستانه برگزار خواهد شد که امیدوارم در این نشست این توافقات در چارچوب اسنادی الزام آور تقویت شود. کویت نقش روسیه را بسیار موثر می داند و وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد بدون مذاکرات آستانه فرصتهایی که در زمینه دستیابی به توافقات سیاسی در خصوص سوریه به ویژه در ژنو به دست آمده است محقق نمی شد.»

پیش از این نیز وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با امیر کویت بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت گفت: «رئیس جمهور پوتین از من خواست مهمترین خواسته هایش را به شما منتقل کنم و روابط دوستانه ای را که در سفر سال 2015 شما به روسیه به وجود آمد یادآور شوم. من اجرای همه توافقاتی را که بین ما به دست آمد پیگیری می کنم. در سال گذشته با وزیر خارجه کویت درباره همه مسائل روابط دوجانبه گفتگو کردم و امیدوارم امروز در خصوص اجرای توافقات به دست آمده به پیشرفتهایی دست پیدا کنیم.»

52311

کد N1757391

وبگردی