آفتاب

درخشش محقق ایرانی مقیم مالزی با کسب مدال طلای جشنواره نوآوری کانادا

درخشش محقق ایرانی مقیم مالزی با کسب مدال طلای جشنواره نوآوری کانادا

محقق ایرانی دانشکده بین‌المللی پزشکی مالزی مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی نوآوری‌های مبتکرانه سال 2017 (iCAN) کانادا را کسب کرد.

به گزارش ایلنا، سیامک صرافان مدیر بخش ارتوپدی دانشکده بین‌المللی پزشکی دانشگاه علوم و مدیریت مالزی به همراه سه محقق دیگر از کشورهای پاکستان و مالزی در این دوره از رقابت‌ها که روز گذشته برگزار شد، به‌دلیل ارائه طرح ابزار آموزشی پاکمد (PET)مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را در کانادا که در آن محققان بیش از 33 کشور حضور داشتند، به دست آورد.

این محققان براساس این دستاورد علمی به عنوان فینالیست حائز شرایط حضور در جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی نوآوری‌های متبکرانه سال 2017 (iCAN) کانادا در تورنتو شدند، مدال طلا را کسب کردند. این ابزار آموزشی بر اساس مدل 'واقعیت افزوده' برای دانشجویان رشته های پزشکی طراحی شده است.

واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات رایانه‌ای از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو یا تصاویر گرافیکی ایجاد می‌ شوند. این ابزار آموزشی، ظرفیت های روحی و فیزیکی را از طریق تعاملات سریع افزایش می دهد.

سیامک صرافان سال گذشته نیز در این رقابت‌ها با ارائه مقاله‌ای درباره نحوه اختصاص 'ضریب تاثیر' مجلات پزشکی که به نحوی روش فعلی را مورد انتقاد قرار داده و روشی جدیدی را ارائه کرده بود، موفق به دریافت مدال طلا شد.

کد N1757337

وبگردی