آفتاب

ارائه راه‌حل‌های نوین برای حل مشکلات منطقه با تکیه بر توانمندی‌های جمعیت‌های ملی

ارائه راه‌حل‌های نوین برای حل مشکلات منطقه با تکیه بر توانمندی‌های جمعیت‌های ملی

رئیس جمعیت هلال احمر در نشست همگرایی منطقه آسیا در تهران بر ضرورت حل مشکلات منطقه آسیا و اقیانوسیه به صورت مشترک و با تکیه بر توانمندی‌های جمعیت‌های ملی منطقه، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر سید امیرمحسن ضیائی در نشست همگرایی منطقه آسیا در تهران که با حضور نمایندگان جمعیت‌های ملی منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین نمایندگان فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، کمیته بین المللی صلیب سرخ و نیز نماینده‌های سازمان‌های غیردولتی و بشردوستانه بین المللی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که نشست تهران فرصتی مغتنم برای بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و موضوعات مورد علاقه جمعیت‌های ملی آسیا و اقیانوسیه باشد و از این رهگذر بتوان به راه‌حل‌های نوینی پیرامون اتفاقات و حوادث در حوزه بشردوستانه دست یافت.

وی با بیان اینکه منطقه آسیا و اقیانوسیه با حوادث و سوانح سهمناکی همواره مواجه بوده و هست، اظهار کرد: حادثه‌خیز بودن قاره آسیا موجب شده است تا جمعیت‌های ملی و کشورهای این منطقه با ایجاد یک حس هماهنگی مشترک، در جهت گسترش همکاری‌ها، مشارکت و دستیابی به فرصت‌های بهتر برای نجات زندگی انسان‌ها عزم خود را جزم کنند.

نشست تهران؛ به دنبال بررسی چالش‌ها با تکیه بر توانمندی‌های جمعیت‌های ملی منطقه 

دکتر ضیائی با تاکید بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جمعیت‌های ملی منطقه آسیا و اقیانوسیه بیان کرد: در واقع نشست تهران به دنبال بررسی چالش‌های مهم منطقه نظیر بحث مهاجرت، تغییرات آب و هوایی و تاثیرات بشردوستانه مخاصمات مسلحانه، خشکسالی و سایر موانع پیش‌رو و همچنین بحث مراقبت‌های درمانی در معرض خطر با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جمعیت‌های ملی منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آسیا و اقیانوسیه از نظر جغرافیایی جزو متراکم‌ترین مناطق جمعیتی جهان بوده و همچنین با توجه به وجود تمدن‌های کهن در این منطقه که خواستگاه ادیان الهی است، افزود: این ظرفیت متنوع سیاسی، فرهنگی، مذهبی، قومی و زبانی می‌تواند به نحو احسن ضامن رعایت کرامت انسانی و احترام به آن بوده و همچنین این تنوع می‌تواند ظرفیتی برای مقابله با چالش‌ها از طریق بسیج منابع، تبادل دانش، تجربه و تخصص باشد.

مقابله با چالش‌های بشردوستانه به تنهایی امکان‌پذیر نیست

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر تلاش مشترک و جمعی جمعیت‌های ملی منطقه؛ گفت: مقابله با چالش‌های بشردوستانه به تنهایی امکان‌پذیر نیست و هیچ گزینه‌ دیگری به غیر از همکاری مشترک در این زمینه وجود ندارد؛ به همین دلیل نشست‌های همگرایی وین، قاهره و تهران؛ دریچه و روزنه جدیدی در این حوزه است که می‌تواند نوید دهنده کاهش آلام بشری در بحران‌ها باشد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران با همراهی و همگامی جمعیت‌های ملی، آماده و معتقد به ارائه کمک و امدادرسانی به افراد نیازمند در عین پایبندی به اصول بنیادین و ارزش‌های مشترک نهضت است.

دکتر ضیائی در پایان اظهار امیدواری کرد که نشست تهران بتواند گام کوچکی برای دستیابی به اهداف مشترک بشردوستانه و همچنین ترسیم یک نقشه راه برای تعامل بیشتر، گفت‌وگو و مشارکت در منطقه آسیا و اقیانوسیه باشد.

کد N1757212

وبگردی