آفتاب

سفر مایکل فالون به منطقه/ انگلیس از امضای قرارداد نظامی جدید با کویت خبر داد

سفر مایکل فالون به منطقه/ انگلیس از امضای قرارداد نظامی جدید با کویت خبر داد

ایسنا نوشت: وزیر دفاع انگلیس با مقامات ارشد کویت دیدار کرد و از امضای قرارداد جدید نظامی با این کشور خبر داد و به گسترش همکاری نظامی با کویت و کشورهای عربی اظهار تمایل کرد.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس از تصمیم کشورش مبنی بر امضای توافق‌نامه جدید همکاری نظامی با کویت پرده برداشت و تاکید کرد، انگلیس به پایبندی خود در برقراری امنیت کویت ادامه می‌دهد و همچنان هم‌پیمان قوی برای این کشور خواهد بود.

وزیر دفاع انگلیس با مسئولان بلندپایه کویت از جمله جابر مبارک الحمد الصباح، نخست وزیر، معاون نخست وزیر، شیخ محمد خالد الحمد الصباح، وزیر دفاع، شیخ اعتماد خالد احمد الصباح، رئیس دفتر نخست وزیر و محمد خالد الخضر، رئیس ستاد کل ارتش کویت دیدار کرد.

فالون در گفت‌وگو با خبرگزاری کویت تاکید کرد، امنیت کویت و خلیج فارس به منزله امنیت ملی انگلیس است و انگلیس به برقراری امنیت در کویت از گذشته از زمانی که به این کشور در جنگ با عراق کمک کرد، پایبند بوده و به تمام تلاش خود برای کمک به آن جهت حفظ امنیت و ثبات خود ادامه می‌دهد.

وی بر تمایل انگلیس و آمادگی آن برای تقویت همکاری در عرصه‌های نظامی با کویت تاکید کرد و افزود، نیروهای هوایی انگلیس از همان جنگنده‌ها یعنی "یوروفایتر" استفاده می‌کنند و با افزایش رزمایش‌های مشترک گسترش روابط نظامی دو کشور طبیعی خواهد بود.

وزیر دفاع انگلیس فاش کرد که ماه سپتامبر شاهد رزمایش نظامی گسترده هوایی انگلیس و کویت در این کشور خواهیم بود.

وزیر دفاع انگلیس با مقامات کویت درباره چالش‌های امنیتی منطقه خلیج فارس، پیامدهای بحران یمن و سوریه و پیشروی‌های عراق علیه داعش گفت‌وگو کرد.

همچنین در این گفت‌وگو گام‌های بعدی عملیات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش بررسی شد و فالون در این خصوص از نقش محوری کویت که مرکز فرماندهی ائتلاف بین‌المللی است، قدردانی کرد.

فالون از پیشرو بودن کویت در ارائه کمک‌های انسانی در جهت از بین بردن رنج‌ها و بازسازی مناطقی که در جنگ در عراق آسیب دیده‌اند، قدردانی کرد.

وی اظهار داشت، ائتلاف بین‌المللی موفق شده حدود چهار میلیون تن را به ویژه پس از آزادسازی موصل از چنگال داعش آزاد کند. اما همچنان بقایای داعش در تلعفر و مناطق دشت فرات وجود دارند، به همین دلیل نیاز است که گام‌های بعدی برای حملات ائتلاف بین‌المللی بررسی شود.

وزیر دفاع انگلیس پیرامون عملیات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق تصریح کرد: وقتی که ائتلاف بین‌المللی تشکیل شد، ارزیابی ما این بود که عملیات حدودا به سه سال نیاز دارد تا داعش را از خاک عراق بیرون کند، اما پس از اینکه این مدت زمان پایان یافت تنها به لطف شجاعت نیروهای عراقی و پایبندی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی، پیشروی در آن محقق شد.

وی موفقیت روند سیاسی عراق را پس از نابودی داعش در گرو دو گام مهم دانست؛ گام اول ضرورت تضمین ثبات مناطق آزادشده از چنگال داعش برای فراهم کردن امنیت اهالی آن و گام دوم تسریع در روند آشتی سیاسی به ویژه در استان "الانبار" است تا هموطنان سنی عراق احساس کنند که جزئی از مردم این کشور هستند و در برقراری ثبات عراق نقش و مشارکت دارند.

فالون بر تسریع در روند آشتی سیاسی به عنوان ضمانت جهت بازنگشتن هرگونه شورش و درگیری‌ها به این شهرها و روستاهای آزاد شده، تاکید کرد.

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به سوال پیرامون حملاتی که در برخی از کشورهای اروپایی انجام می‌شود و داعش مسئولیت آنها را به عهده می‌گیرد، گفت، باید ارکان اصلی این گروه تروریستی در شهر رقه سوریه که مرکز خلافت خودخوانده آن است، نابود شود.

وی بر نابودی داعش در سوریه و عراق تاکید کرد و آن را فرصتی بزرگتر برای ممانعت از عملیات تروریستی در مناطق دیگر از جهان دانست که این گروه تروریستی مسئولیت آن را به طور مستقیم و یا از طریق گروه‌های مورد تایید خود، به عهده می‌گیرد.

از سوی دیگر، به گزارش وزارت دفاع انگلیس، جنگنده‌های این کشور موسوم در کشورهای عربستان، اردن، کویت، قطر، عمان، بحرین و امارات به پرواز درآمدند تا تاکیدی بر روابط مستحکم میان نیروی هوایی انگلیس و کشورهای مذکور و آمادگی انگلیس برای همکاری با آنها باشند.

فالون در ادامه افزود، این پروازها نمایشی برای نشان دادن همکاری انگلیس با کشورهای عربی است.

وزیر دفاع انگلیس همچنین روز یکشنبه به عمان سفر کرد و با همتای عمانی خود به بررسی همکاری نظامی دو جانبه پرداخت.

52310

کد N1757140

وبگردی