آفتاب

راه‌اندازی رشته زبان‌شناسی شناختی در دانشگاه تربیت‌مدرس

راه‌اندازی رشته زبان‌شناسی شناختی در دانشگاه تربیت‌مدرس

مدیرگروه زبان‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس از راه‌اندازی رشته زبان‌شناسی شناختی در مقطع دکتری خبر داد و گفت: از مهر 97 در این رشته دانشجو پذیرش می‌شود.

به گزارش ایلنا، ارسلان گلفام مدیر گروه زبان شناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه در ۴ سال گذشته اقدام به درخواست مجوز برای راه اندازی رشته زبان شناسی شناختی کرد و با توجه به اینکه از سال ۸۲ پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه علوم شناختی در این دانشگاه تعریف و به انجام رسیده است می توان گفت دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه پیشگام در زمینه علوم شناختی محسوب می‌شود و خوشبختانه با تصویب نهایی دفتر گسترش وزارت علوم، مجوز راه اندازی این رشته در مقطع دکتری  به دانشگاه تربیت مدرس داده شد.

او ادامه داد: هدف از تاسیس این رشته را می توان تربیت محقق و متخصص در زمینه علوم شناختی زبان عنوان کرد به گونه ای که از طریق بازبینی و بازتعریف مدل های مختلف شناختی، ‌ به تحلیل زبان به عنوان قوایی زیستی- اجتماعی فرهنگی بپردازد.

گلفام افزود: این رشته علاوه بر بررسی ماهیت و چیستی زبان زمینه لازم را برای فهم و شناخت سایر قوا و کارکردهای شناختی آن در ابعاد نظری و کاربردی فراهم می آورد.

مدیر گروه زبان شناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانش آموختگان این رشته قادر به نظریه پردازی، بازبینی و بازتعریف نظریه ها و مدل سازی در چارچوب کلان علوم شناختی زبان خواهند بود.

راه اندازی دوره دکتری رشته علوم شناختی – زبان شناسی در نشست بیست و هفتم اردیبهشت سال ۹۵ شورای دانشگاه به تصویب رسیده بود و قرار است دانشگاه از مهر سال ۹۷ در این رشته دانشجو پذیرش کند.

کد N1756412

وبگردی