آفتاب

افتتاح استخر پرورش ماهی زرین در کردستان

افتتاح استخر پرورش ماهی زرین در کردستان

در سومین روز از هفته دولت استخر پرورش ماهی زرین کردستان در روستای دریله شهرستان سنندج با حضور مسئولین استانی و کشوری افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از سنندج، به مناسبت هفته دولت و در سومین روز  از این هفته ، باحضور معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، استاندار کردستان و رئیس جهادکشاورزی این استان ، مزرعه شرکت زرین ماهی کردستان در زمینی به مساحت شش هزار مترمربع افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید.

در ابتدای این مراسم پس از ارایه توضیحاتی توسط صاحب مزرعه ، ذوالفقاری رئیس سازمان جهادکشاورزی به ظرفیت استان کردستان در زمینه پرورش ماهی اشاره نمود و اظهارداشت: ، چند سالیست که پروژه های خوبی در حوزه شیلات به بهره برداری می رسد،  که ظرفیت استان بالغ بر نه هزار و هفتصد تن درسال می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی تعداد صیادان استان را بالغ بر پانصد نفر اعلام نمود، که انواع ماهیان  سردابی وگرمابی را صید می نمایند.

این مقام مسئول به فرآیند واگذاری زمین این طرح نیز گوشه چشمی انداخت و افزود : زمین این طرح سه تیپ کشاورزی و منابع طبیعی و بستر رودخانه بوده، که پس از طی مراحل مختلف و تامین آب به مرحله اجرا درامده ، با توا ن تولید  صد و بیست تن ماهی قزل آلا درسال ..

به گفته ذوالفقاری بانک توسعه تعاون هم همکاری خوبی داشته و صندوق حمایت از بخش کشاورزی را از همیاران بخش مالی طرح  نام برد، و افزود ۱۳ هزار میلیون ریا ل برای این طرح هزینه شده که ۷۳۸۰میلیون ریال آن از صندوق توسعه ملی و ۵۶۲۰ میلیون ریال آن آورده متقاضی بوده است .

شهرستان سنندج  در سال بالغ بر ۳۳۰ تن ماهی سردابی وگرمابی تولید می نماید، که علاوه بر مصرف در شهرستان، به استانهای همجوار نیز صادر می گردد

 

کد N1755989

وبگردی