آفتاب
خبر

40 هزار نفر عضو کانون‌های قرض‌الحسنه در اصفهان

40 هزار نفر عضو کانون‌های قرض‌الحسنه در اصفهان

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با تاکید بر اینکه این بانک مبدع بانکداری اجتماعی در کشور است، گفت: در استان اصفهان۸۰۰ کانون قرض‌الحسنه ...

دنیای اقتصاد – اصفهان - نسرین احمدی فخر:مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با تاکید بر اینکه این بانک مبدع بانکداری اجتماعی در کشور است، گفت: در استان اصفهان۸۰۰ کانون قرض‌الحسنه وجود دارد که در مجموع ۴۰هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند. محمدحسین حسین‌زاده به تفاوت بانک‌های تجاری و قرض‌الحسنه اشاره و تصریح کرد: بانک تجاری در واقع یک بنگاه تجاری است که برای ارائه یک نوع خدمت پولی شکل گرفته، سهامدارانی دارد که باید به آنها سود بدهد، اما بانک‌های اجتماعی بنگاه تجاری نیستند و برای سود خلق نشده‌اند. وی ادامه داد: در کشور ما نماد این بانک‌ها قرض‌الحسنه هستند که اکنون دو بانک قرض‌الحسنه در ایران فعال هستند و بانک قرض‌الحسنه رسالت یکی از آنها است و تنها بانک قرض‌الحسنه خصوصی کشور به‌شمار می‌رود.مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت تاکید کرد: این بانک تمام ابزارهای بانکی را در اختیار دارد و متمرکز بر قرض‌الحسنه است.وی اظهار کرد: سقف تسهیلات پرداختی این بانک حداکثر ۳۰ میلیون تومان است و ۸۰ درصد مردم مخاطب ما هستند.

 

حسین‌زاده افزود: از آغاز فعالیت این بانک تاکنون ۲ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۲ درصد در سال در کشور ارائه شده که میانگین وام‌ها حدود ۱۰ میلیون تومان بوده است. وی تصریح کرد: تمام وام‌های این بانک، قرض‌الحسنه است و هیچ وام غیرقرض‌الحسنه و کلان در این بانک پرداخت نشده است. وی با بیان اینکه بازپرداخت و ضمانت وام‌ها برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: «مرأت» سامانه نمره‌دهی اعتباری به افراد است که از طریق آن مردم نمره‌دهی اعتباری می‌شوند. حسین‌زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته سامانه مرأت در اصفهان مورد آزمایش قرار گرفت و از سال جاری کار خود را آغاز کرد. وی افزود: هر فرد حداکثر یک بار می‌تواند نسبت به ارائه بهبوددهنده اعتباری خود به مرکز اعتبارسنجی اقدام کند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به اینکه مطالبات معوق این بانک زیر۲ درصد است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم برای ۹۸ درصد سایر، پرداخت اقساط در مسیری درست انجام شود.وی تاکید کرد: مرکز اعتبار سنجی مرأت ملاک عمل بانک قرض‌الحسنه رسالت برای پرداخت تسهیلات است. مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت استان اصفهان نیز گفت: در این استان با محوریت بانکداری اجتماعی تاکنون ۸۰۰ کانون اجتماعی تشکیل شده که اعضای این کانون‌ها نیاز به مراجعه فیزیکی به بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت ندارند. ابراهیم مسکین اعلام کرد: در استان اصفهان ۲۵۰ هزار نفر مشتری سنتی و اعضای کانون‌ها را داریم اما همه مردم را تشویق می‌کنیم که غیرحضوری از ما خدمت بگیرند.وی افزود: برای صندوق‌های قرض‌الحسنه فامیلی هم در قالب کانون همیاری اجتماعی در فامیل، کمک به ساماندهی و ارائه وام‌های بهتر از نظر مبلغ و تعداد قسط می‌کنیم.مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت استان اصفهان ادامه داد: در استان ۴۰ کانون قرض‌الحسنه فامیلی فعال هستند.

کد N1755626

وبگردی