آفتاب

با تکمیل طرح‌های استراتژیک کهگیلویه وبویراحمد برای بیش از ۵ هزار نفر ایجاد اشتغال می‌شود

با تکمیل طرح‌های استراتژیک کهگیلویه وبویراحمد برای بیش از ۵ هزار نفر ایجاد اشتغال می‌شود

به گفته رییس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با تکمیل طرح‌های مهم و استراتژیک استان در آینده برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، داریوش دیودیده در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تصریح کرد: مسؤولان استان حمایت خوبی از صنعت در استان دارند.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خوبی در ارزش افزوده برای توسعه معادن و توسعه تجارت در سطح داخل و خارج دارند و تولید و تجارت را که لازم و ملزوم هم هستند به موازات هم دیده‌اند.

این مسؤول با بیان برخی از ویژگی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای در استان دارد.

رییس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۱۳ شهرک صنعتی در حال عملیاتی شدن است و ۸ شهرک مصوب شده و سایت نمایشگاه در دست احداث است و همچنین یک مورد منطقه ویژه اقتصادی برای استان مصوب شده است.

وی گفت: سهم شاغلان ما در صنعت ۲۹ درصد است و از نظر پرونده بهره‌برداری ۶۴۵ مورد با اشتغال بیش از ۸ هزار نفر است که ۴۹ درصد در شهرک‌های صنعتی هستند و مهم‌ترین صنایع ما ماشین‌سازی و فولاد و صنایع گیاهان دارویی است و همچنین ۱۵ واحد آب معدنی داریم که در حاضر ۷۳۰ ملییون لیتر تولید واحدهای آب معدنی استان است.

رییس سازمان صنعت و تجارت است در ادامه به طرح‌های مهم و استراتژیک استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه موضوع پتروشیمی‌ها و لاستیک‌ را داریم که در مجموع طرح‌های مهم استان برای آینده، اشتغال بیش از ۵ هزار نفر را دارد.

وی به موضوع معدن اشاره کرد و گفت: از نظر پهنه‌های معدنی در زمینه فسفات و بوکسیت داریم که در حال اجرایی شدن است که در ۵ هزار کیلومتر مربع این کار انجام می‌شود.

دیودیده به ظرفیت های مواد معدنی در استان اشاره کرد و گفت: با ۸۱ میلیون تن ذخیره ، فسفات بیشترین ذخیره معدنی ماست و بعد از آن بوکسیت قرار دارد.

این مسوول به صادرات استان اشاره کرد و گفت: بیشتر صادرات استان صنعتی است و از نظر وزن در سال ۹۵ یک درصد ارزش را نسبت به قبل و ۹ دهم درصد کاهش در زمینه ارزش را نسبت به سال قبل آن داشته است.

رییس سازمان صنعت و تجارت استان به کارگروه رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی از ۹۲ به بعد تسهیلات بسیار خوب ارزی و ریالی در اختیار استان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌های ما در استان بخش خصوصی است که می‌تواند نوید خوبی برای رونق ایجاد کند.

 

 

کد N1755490

وبگردی