آفتاب
تغییر شهرداران از مشهد تا شیراز

انتخاب شهرداران مراکز استان‌ها؛ کلید شهر به چه کسانی می‌رسد؟

انتخاب شهرداران مراکز استان‌ها؛ کلید شهر به چه کسانی می‌رسد؟

آغاز به کار دوره پنجم شوراهای شهر مقارن با تغییرات گسترده در سطح شهرداری‌ها بود و از روزها قبل از شروع فعالیت اعضای جدید جلسات برای انتخاب شهرداران شکل گرفت.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: یکم شهریورماه به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور فعالیت دوره پنجم شوراهای شهر و روستا آغاز شد تا در اولین جلسه شاهد معرفی شهردارانی باشیم که برخی از آن‌ها پیش‌ازاین نیز در جلسات غیررسمی اعضای شورای شهر جدید انتخاب‌شده بودند.

تاریخ آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مطابق توافق وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات یکم شهریور تعیین‌شده بود.

وزیر کشور مقارن با شروع فعالیت شوراهای شهر و روستا پیامی صادر کرد که در آن آمده است: شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم همچنین می‌توانند با اغتنام فرصت و استفاده از رویکرد دولت دوازدهم در توسعه متوازن مناطق مختلف کشور و حمایت مستمر دولت از شوراها و استمرار روند ارتقاء و توانمندسازی مدیریت شهری و روستایی در این دولت، شرایط هموارتری را برای مردم شهرها و روستاهای خود فراهم آورند و از مسیر تعامل قانونمند با بخش‌های مختلف اجرائی به روند خدمت سرعت بخشند.

تاکید وزیر کشور بر انتخاب شهرداران و دهیاران شایسته، متعهد و کارآمد، پاسخگویی به مطالبات مردم،رحمانی فضلی تأکید کرد: انتخاب شهرداران و دهیاران شایسته، متعهد و کارآمد، پاسخگویی به مطالبات مردم،‌ آینده‌پژوهی و آینده‌نگری برای جلوگیری از مشکلات، مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی، تلاش در جهت تاب‌آوری شهرها در مقابل خطرات و بحران‌ها، اصلاح رویه‌های اداری و مقابله جدی با زمینه‌های شکل‌گیری فساد، توجه به مسائل اجتماعی به‌ویژه حاشیه‌نشینی و تقویت بافت‌های ناکارآمد، برنامه‌ریزی برای ایجاد درآمدهای پایدار و جلوگیری از گسترش بی‌رویه ساختار سازمانی و افزایش نیروی انسانی در شهرداری‌ها از اهم توقعات و انتظارات مردم از شوراهاست.

و اما در این گزارش نگاهی به روند انتخاب شهرداران در برخی از مراکز استان‌ها می‌اندازیم.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان شد

رئیس موقت منتخبان شورای پنجم شهر اصفهان گفت: قدرت الله نوروزی به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.

باقری پیش‌ازاین به‌عنوان مسئول درآمدهای شهرداری گرگان فعالیت می‌کرد و اکنون به‌عنوان سرپرست شهرداری گرگان فعالیت خواهد کرد. در این جلسه ابقای حسین صادقلو شهردار پیشین گرگان منتفی شد تا مهدی باقری جایگزین وی شود.

شهردار خرم‌آباد شنبه معرفی می‌شود

ظهر چهارشنبه هم در مراسمی با حضور فرماندار خرم‌آباد و اعضای شورای شهر خرم‌آباد در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد، هیئت‌رئیسه سنی شورای شهر خرم‌آباد انتخاب شدند.

«ولی‌الله رستمی نژاد» به‌عنوان رئیس سنی شورای شهر، «اسماعیل رضایی» نایب‌رئیس و «سجاد بابایی» به‌عنوان منشی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد انتخاب شدند.

اعضای شورای شهر خرم‌آباد در این جلسه تصمیم گرفتند که روز شنبه ساعت ۹ صبح در جلسه‌ای در دفتر مرکزی شورای شهر، در خصوص انتخاب اعضای اصلی هیئت‌رئیسه و شهردار خرم‌آباد تصمیم‌گیری کنند.

شهردار بندرعباس ابقا شد

شورای شهر بندرعباس هم در اولین روز کاری خود پس از برگزاری مراسم تحلیف و انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای شهر بندرعباس انتخاب شهردار را در دستور کار قرار داد.

اسلام باوقار به‌عنوان رئیس شورای پنجمین شورای شهر بندرعباس انتخاب شهردار را به‌عنوان اولین دستور کار اعلام کرد و عباس امینی زاده با هفت رأی موافق به‌عنوان شهردار بندرعباس انتخاب شد و به کار خود ادامه داد.

قبل از آغاز انتخاب شهردار جدید شهر بندرعباس ایوب دبیری نژاد، صمد حمزه‌ای و رضا حیدری زاده از نامزدی شهرداری بندرعباس انصراف دادند.

عبدالحمید معافیان شهردار شیراز شد

رئیس شورای منتخب پنجم شهر شیراز گفت: عبدالحمید معافیان با کسب اکثریت آرا شهردار شیراز شد.

احمدرضا دستغیب تصریح کرد: گزینه‌های نهایی شهرداری شهر شیراز، حیدر اسکندرپور، عبدالحمیدمعافیان، نادر طیبی،  محمد رضاحسن پور و احمد موسوی بودند.

شهردار همدان در سمت سرپرستی کار خود را ادامه می‌دهد

کامران گردان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سید مصطفی رسولی شهردار همدان از این پس به عنوان سرپرست به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی گفت: بر اساس جلسه‌ای که در صحن شورای شهر همدان و با حضور اعضای شورای پنجم شورای شهر همدان برگزار شد با اکثریت آرا مقرر شد رسولی شهردار همدان تا تعیین شهردار جدید به کار خود ادامه می‌دهد.

کامران گردان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در حداقل زمان برای انتخابات شهردار به نتیجه برسیم.

وی گفت: از شنبه هفته آینده به مدت دو روز گزینه‌های نهایی شهرداری به ارائه برنامه‌های  خود می‌پردازند.

جعفر امینی مقدم سرپرست شهرداری یزد شد

مراسم تحلیف اعضای شورای شهر یزد هم با حضور اعضای قبلی و منتخبان شورای پنجم و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم جعفر امینی مقدم به‌عنوان سرپرست شهرداری یزد معرفی شد. امینی مقدم پیش‌ازاین معاون خدمات شهری شهرداری یزد بوده است.

مسئولیت شهرداری یزد طی چهار سال گذشته بر عهده محمدرضا عظیمی زاده بوده است.

« مهدی عبوری» شهردار ساری باقی ماند

منتخبان مردم ساری در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر، شامگاه چهارشنبه پس از انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه، انتخاب شهردار ساری را در دستور کار خود قرار دادند و مهدی عبوری را با رأی مجدد به‌عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.

شایان‌ذکر است، عبوری، طی روزهای گذشته، برنامه‌های خود، برای آینده شهر تقدیم اعضای شورای پنجم شهر ساری کرده بود.

در جلسه شورای شهر ساری، سید مسعود مدینه، اکبر زلیکانی به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس شورای ۹ نفره شهر ساری تعیین شدند.

«قدرت سیفی» سرپرست شهرداری اردبیل شد

عصر چهارشنبه در اولین جلسه اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل، هفت نفر از ۱۰ عضو شورا به تغییر شهردار رأی مثبت دادند.

در این میان سه نامزد شامل آقایان حمید لطف‌اللهیان، قدرت سیفی و فخرالدین نصیری به‌عنوان سرپرست شهرداری اردبیل به رأی گذاشته شدند که در نهایت با انصراف نصیری و با شش رای موافق قدرت سیفی به‌عنوان سرپرست شهرداری اردبیل منصوب شد.

گفتنی است قدرت سیفی پیش‌ازاین نیز مدتی در سمت سرپرستی شهرداری اردبیل فعالیت داشته و پس‌ازآن به‌عنوان معاون ترافیک شهرداری اردبیل در این مجموعه حضورداشته است.

شهردار بوشهر در سمت خود ابقاء شد

در اولین جلسه شورای بوشهر «ابوذر دهدار» به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر برگزیده شد.

همچنین مهرزاد آسایش به عنوان نایب رئیس و طاهره شمشیری به عنوان  منشی و خزانه دار شورا انتخاب شدند.

در این نشست با رای اعضاء غلامعلی میگلی نژاد در سمت خود به عنوان شهردار بوشهر ابقاء شد و تا صدور حکم به عنوان سرپرست شهرداری بوشهر به کار خود ادامه خواهد داد.

کد N1755080

وبگردی