آفتاب
قائم مقام وزیر کشور:

مسئولین نظام اسلامی با رای مردم انتخاب می شوند

مسئولین نظام اسلامی با رای مردم انتخاب می شوند

ورامین- قائم مقام وزیر کشور گفت: مسئولین نظام اسلامی با رای مردم انتخاب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی صبح چهارشنبه در مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهرستان ورامین در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا طی سخنانی گفت:  یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ما نظام جمهوری اسلامی است که در این نظام هم مردم سالاری دینی یکی از دستاوردهای مهم آن است .در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولین به نوعی با رای مردم انتخاب می‌شوند. انتخاب رهبری و رئیس جمهور با رای مردم هستند و حتی انتخاب وزرا رئیس جمهور توسط نمایندگانی انتخاب می‌شوند که منتخب مردم بوده‌اند.

مقیمی افزود: در شهرها و روستاها شوراها با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند تا امورات محلی مردم پیش برود همه سیستم اداره کشور با رای و نظر و حضور مردم تصمیم گیری و انتخاب می‌شود در ۲۹ اردیبهشت دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوریی و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و از دو الی سه ماه قبل نشاط سیاسی بود که کشور را فرا گرفت و همه احزاب و تشکلات و گروهها وارد شدند و هر کجا قدم میگذاشتیم مباحث مربوط به انتخابات بود.

وی گفت: پس از آمدن مردم پای صندوق‌ها، رای‌گیری انجام شد و در کل کشور هیچ گونه درگیری و تنشی گزارش و مشاهده نشد انتخابات با حضور حداکثری و در امنیت کامل برگزار شد و به ثمر رسید و مردم وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و رییس جمهور و شوراها انتخاب شد و مراسم تنفیذ صورت گرفت و وزرا نیز تعیین شدند و هیات دولت شکل گرفت.

قائم مقام وزیر کشور بیان داشت: امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند و مراحل انتخابات امروز به پایان خواهد رسید.

مقیمی گفت: ۴۲ میلیون نفر از مردمی که پای صندوق آمدند به انگیزه رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران آمدند و مورد توجه رهبری بوده است و حالا ما به عنوان مسئولین وظایفی داریم از رییس جمهور و هیات دولت تا شوراهای اسلامی شهر، با توجه به اینکه وطیفه شوراها بسیار خطیر و مهم می‌باشد.

وی با بیان اینکه باید راه برای شوراهای شهر باز شود گفت: امروز که در کشور مشکلات اقتصادی و اجتماعی داریم وظیفه اصلی بر عهده دولت است اما زمانی دولت بهتر می‌تواند عمل کند که همه مردم بسیج باشند و شوراها می‌توانند در بسیج مردم نقش ممتازی را ایفا کنند.

مقیمی افزود: فرمانداران و بخشداران باید شوراها را فعال کنند و بخشی از نیاز و سرمایه ها را از خود مردم باید تامین کنیم به خصوص زمینه سرمایه گذاری در تولید به خصوص تولیداتی که زمینه صادراتی داشته باشند و این یعنی اقتصاد مقاومتی که مورد تایید رهبر است.

وی در ادامه اظهار داشت: نباید خودمان را به انتخاب شهردار و بخشدار محدود کنیم طبق اصل ۱۰۱ قانون برای پیشبرد کلیه امور رفاهی اداره امور هر روستا و بخش و شهرستان توسط اعضای شورایی انجام می‌گیرد که مردم آن را انتخاب کرده اند بایستی تلاش کنیم که شوراها در حل دو مشکل اقتصادی و اجتماعی فعال شوند.

قائم مقام وزیر کشور بیان داشت: اگر امروز ما با مشکلات طلاق و حاشیه نشینی و اعتیاد و مشکلات اخلاقی که مهم ترین معضل جامعه است، مواجهه هستیم اگر همگی وارد عرصه شویم مشکلات مرتفع خواهد شد. مردم شورا انتخاب کردند که در حل این معضلات و مشکلات با کمک خود مردم راهی را پیدا کنند تا به سمت رشد و پیشرفت حرکت کنیم.

وی با اشاره به آفتی که بر سر راه شوراها است گفت: با تصمیمات شما امکاناتی ایجاد شود و بسیاری از منابع جابه‌جا می‌شود، برای خدمت به مردم انتخاب شدیم و باید توجه لازم را داشته باشیم به همه امورات شوراها چراکه برخی ازمواردی که اعلام می‌شود موارد خوبی نیست و در راستای خدمت نیست سواستفاده از این جایگاه است و اگر یک نفر از این جایگاه استفاده نادرست کند به طور مثال ۱۶۰ نفر از شورای شهر ورامین زیر سوال خواهد رفت و ۱۱۷ هزار نفر شوراهای کشور زیر سوال می‌رود همان ۱۱۷ هزار نفری که در این انتخابات برای شوراها در کل کشور انتخاب شدند اگر هر لشکری ۳۰۰۰ نفر باشد ۴۰ لشکر ۳۰۰۰ نفری مدیرانی هستند که توسط مردم انتخاب شده اند.

مقیمی با بیان اینکه اگر مدیران به درستی راه را انتخاب کنند و تصمیمات درست بگیرند گفت: با روش و شیوه صحیح هر مدیر انقلابی در کشور در عرصه مدیریت و شوراها ایجاد می‌شود که آثار پر خیر و برکتی برای کشور خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱۷ هزار نفر مورد وثوق مردم هستند و از نخبگان کشور بوده و هستند گفت: لازم است که کلیه کارهای خود را باتکیه بر خداوند و صداقت آغاز کنیم و تصمیاتی بگیریم که منفعت طلبی در آن نباشد و برای رضایت خداوند و بهره‌مندی مردم تصمیم گیری کنیم و اگر این مورد را در نظر بگیریم پس از طی این چهار سال همه مردم از شما به نیکی تشکر و قدردانی می‌کنند و شنما به هیچ شورای حل اختلافی معرفی نخواهید شد.

مقیمی در پایان افزود: این تذکر به صورت جدی است که ما به دنبال شوراهایی هستیم که با دقت بالا تصمیم بگیریم و با لابی گری کاری را انجام ندهیم، ۱۱۷ هزار نفر در شهر و روستا تصمیم سازی می‌کنند و لازم است از کلیه مسئولین و مردم یاری بطلبید انشااله در پایان چهار سال کارنامه مثبتی از شما داشته باشیم.

کد N1754753

وبگردی