آفتاب
پیگیری های حقوقی به جریان افتاد؛

ارسال شکوائیه فدراسیون بسکتبال به مرجع حل اختلاف فیبا بعد از ۹ماه

ارسال شکوائیه فدراسیون بسکتبال به مرجع حل اختلاف فیبا بعد از ۹ماه

فدراسیون بسکتبال بعد از گذشت ۹ ماه از اقدام یک طرفه «باورمن» برای فسخ قراردادش، شکوائیه خود را برای مرجع حل اختلاف فیبا ارسال کرد تا مطالباتش را از این مربی پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، «درک باورمن» مربی آلمانی بسکتبال و آخرین مربی خارجی بود که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت. وی در یک مقطع هدایت ملی پوشان بسکتبال کشورمان را عهده دار بود اما نتوانست آنها را صاحب سهمیه المپیک ریو کند. بعد از آن و در آبان ماه سال ٩٤ وی طی مذاکرات جدید با مسئولان بسکتبال کشورمان متعهد به همکاری چهارساله با بسکتبال ایران شد و قرارداد جدید خود را بر این مبنا نهایی کرد.

باورمن اما یک سال پس از امضای قرارداد جدید همکاری با فدراسیون بسکتبال ایران اقدام به فسخ آن کرد. این مربی دی ماه سال گذشته یعنی زمانیکه برای تعطیلات کریسمس به آلمان سفر کرده بود، به انعقاد قرارداد با تیم باشگاهی وورزبورگ برای همراهی این تیم در بوندس لیگا تا فصل ۲۰ - ۲۰۱۹ اقدام کرد و اینگونه به صورت یک طرفه قراردادش با بسکتبال ایران را فسخ کرد. 

در همین زمینه فدراسیون بسکتبال به منظور پیگیری حق و حقوق خود از اقدامی که «درک باورمن» برای فسخ یک طرفه قراردادش بدون توجه به چهارساله بودن آن انجام داد، شکوائیه ای را علیه وی تنظیم کرد.

طبق آنچه در قرارداد فی مابین فدراسیون بسکتبال و درک باورمن به آن تاکید شده بود، BAT یعنی مرجع حل اختلاف فدرسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) نهاد مرجع برای رسیدگی به مشکلات پیش آمده تعریف شده بود. بر همین اساس قرار بود شکوائیه فدراسیون بسکتبال علیه باورمن به دو زبان انگلیسی و فرانسه برای این نهاد بین المللی ارسال شود.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال یازدهم بهمن ماه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر و در خبری که با عنوان «شکوائیه بسکتبال ایران برای مرجه حل اختلاف فیبا ارسال شد» منتشر شد، از ارسال این شکوائیه به BAT خبر داد. وی حتی اینگونه عنوان کرد که "نسخه فرانسوی شکوائیه را برای مرجع حل اختلاف فیبا ارسال کرده ایم  و به زودی نسخه انگلیسی این شکوائیه نیز ارسال خواهد شد."

حتی طی این ماه های گذشته مسئولان فدراسیون در پاسخ به پیگیری های مختلف در رابطه با این موضوع و اینکه شکایت بسکتبال ایران به کجا رسید، اظهارنظرهای مختلفی داشتند این در حالی است که شکوائیه فدراسیون بسکتبال طی این مدت برای این مرجع حل اختلاف ارسال نشده بود! شکوائیه تنظیم شده ١٠ روز پیش برای BAT ارسال شد و اینگونه بعد از ٩ ماه در پروسه پیگیری های حقوقی قرار گرفت.

مهدی یوسفی صادقلو، متخصص حقوق ورزش و وکیل فدراسیون بسکتبال در پرونده درک باورمن در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع که شکوائیه علیه این مربی 10 روز پیش برای مرجه حل اختلاف فدراسیون بین المللی ارسال شد را اعلام و تائید کرد. وی گفت که پیگیر آن هستیم تا هر چه زودتر نتیجه شکایت از این مربی آلمانی را بگیریم.

کد N1754632

وبگردی