آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از چین تایپه

دهخدا: می توانیم رکورد مدال‌های یونیورسیاد را بشکنیم

دهخدا: می توانیم رکورد مدال‌های یونیورسیاد را بشکنیم

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی با تاکید بر اینکه همسرش با هزینه‌های فدراسیون جهانی به تایوان رفته است، گفت: می توانیم رکورد مدال‌های یونیورسیاد را بشکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر از چین تایپه، محمدرضا دهخدا درباره نتایج سه روز نخست کاروان ایران در بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان گفت: از نتایجی که تاکنون به دست آورده ایم راضی هستیم و شرایط این را داریم که رکورد تعداد مدال کسب شده توسط ایران در بازی های دانشجویان جهان را بشکنیم. همچنین امیدواریم از لحاظ مدال طلا هم در نهایت شرایط خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در اعزام کاروان تنها به مدال آوری توجه نکردیم و زمینه سازی برای کسب موفقیت در آینده را مدنظر قرار داده ایم. برای مثال می دانستیم که جودو مدال نمی آورد ولی پتانسیل این را دارد که در آینده به جایگاه خوبی برسد.

رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی یادآور شد: ما همچنین به ورزش بانوان توجه ویژه ای داشته ایم و 30 درصد کاروان را بانوان تشکیل داده اند و از آنها حمایت لازم را داشته ایم. در واقع ما با اهداف چندگانه به یونیورسیاد آمده ایم و فقط به فکر مدال آوری نبوده ایم.

دهخدا همچنین در مورد برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه همسر خود را (الهه عرب عامری) به بازی های دانشجویان آورده است، گفت: من نمی دانم این اخبار کذب که می گویند همسرم با هزینه فدراسیون به چین تایپه آمده است، چیست. من همانند نجمه خدمتی و خسرو ابراهیم به دعوت فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی به تایوان آمده ام و حتی برای اینکه بتوانیم از کاروان یک نفر بیشتر اعزام داشته باشیم، از سرپرستی کاروان کنار کشیدم تا فرد دیگری نیز اعزام شود. برای اطلاع آنهایی که چنین اخباری را منتشر کرده اند باید بگویم افرادی که به دعوت فیزو به یونیورسیاد می آیند می توانند یک همراه هم با خود بیاورند. نجمه خدمتی هم مثل من با یک نفر همراه به تایوان آمده است. چون بنده مشکل زبان نداشتم و نیازی به مترجم نبود، ترجیح دادم همسرم را که فردی ورزشی است همراه خودم بیاورم و یک ریال هم از فدراسیون دانشجویان و وزارت علوم هزینه نکرده ایم.

وی تاکید کرد: اگر کسی مدعی است می تواند از ذیحساب یا امور مالی پیگیری کند و ببیند که من آیا یک ریال برای خود و یا همسرم برای پول بلیت و هتل هزینه کرده ام یا خیر.  این خودش یک امتیاز است که بعضی از نفرات ما میهمان فیزو شوند و با این شرایط می توانیم یک ورزشکار یا مربی را به کاروان ایران اضافه کنیم. اگر به عنوان رئیس فدراسیون به همراه کاروان ایران به تایوان می آمدم یک سهمیه از ورزشکار یا مربی می سوخت. بنده از رئیس کاروان بودن گذشتم تا یک نفر دیگر بیاید و خدمت کند. من حساسیت زیادی روی این مسائل ندارم ولی تشویش اذهان عمومی درست نیست. ضمن اینکه همسر من فردی شناخته شده در ورزش بانوان است که قبل از این نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال و همچنین معاون کاروان دانشجویی ایران نیز بوده است.

دهخدا همچنین در مورد عملکرد ورزشکاران و کسب هفت مدال در سه روز نخست گفت: ما کار خود را کرده ایم و حالا باید ببینیم ورزشکاران چه می کنند. در واقع با دل خود کار کرده ایم و خدا هم به دل ما نگاه می کند و پاسخمان را می دهد. یکی از اهداف ما اضافه کردن رشته های مدال آور بود که در شمشیربازی نیز به خوبی پاسخ این کار را گرفتیم و صاحب دو مدال شدیم. ما تا چه زمانی باید فقط به رشته هایی مثل تکواندو متکی باشیم. هنر ما این است که بتوانیم از تیر و کمان یا شمشیربازی هم مدال بگیریم. من از سرمایه گذاری کردن روی رشته هایی که پتانسیل لازم را دارند، نمی ترسم.

کد N1754622

وبگردی