آفتاب

امیدواریم فرهنگ و هنر در دوره جدید ارشاد سامان بهتری پیدا کند

امیدواریم فرهنگ و هنر در دوره جدید ارشاد سامان بهتری پیدا کند

ایمانی خوشخو گفت: آقای صالحی با سابقه طولانی در حوزه فرهنگ و حضور چندین ساله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یقیناً می‌تواند مسایل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را سامان دهد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی) در جلسه این کمیسیون با اشاره به معرفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای صالحی با سابقه طولانی در حوزه فرهنگ و حضور چندین ساله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یقیناً می‌تواند مسایل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را سامان دهد. کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آمادگی دارد در بررسی و برطرف کردن موانع و ارائه راه‌کار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کند.

ایمانی خوشخو با تأکید بر ضرورت فضای آرام و امن برای فرهنگ و هنر گفت: پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی برای ایجاد زمینه و فضای مناسب فعالیت هنری در نقاط گوناگون کشور انجام شده و برای احیای فعالیت و نقش پویای برخی نهادهای هنری مکاتباتی شده است که امیدواریم مسئولان عالی کشور توجه جدی داشته باشند.

در این جلسه طرح نمایشگاه هنر عاشورا ارائه شد و اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود را درباره این طرح بیان کردند.

ایمانی خوشخو درباره این طرح گفت: هنر در بسیاری از موارد بستر مناسبی برای بیان مفهوم است و برای اینکه از فرهنگ عاشورا صیانت کنیم و این فرهنگ به درستی منتقل شود، یکی از زمینه‌ها که می‌تواند موثر باشد، هنر است.  فعالیت‌های پراکنده‌ای در حوزه هنر در زمینه عاشورا برگزار می‌شود، که می‌تواند تجمیع و هماهنگ شود. بنابراین ضرورت دارد برای ترویج فرهنگ عاشورایی، با استفاده از قابلیت‌های هنری، ضرورت‌ها، اهداف، فعالیت‌ها و به شکل نمادی در اساسنامه‌ای نوشته و تدوین شود و در جلسه آینده کمیسیون بررسی شود.

اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه نظرات خود را درباره مسائل هنری روز و طرح نمایشگاه هنر عاشورایی بیان کردند.

کد N1753100

وبگردی