آفتاب
آغاز همکاری چهارساله دولت و مجلس؛

گزارش ایلنا از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی + تصاویر

گزارش ایلنا از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی + تصاویر

چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در حال برگزاری است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با ارائه برنامه‌های آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی در حال برگزاری است.

ساعت ۸:۱۵

رای‌گیری نهایی درباره وزرای پیشنهادی یکشنبه صبح انجام می‌شود

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از احتمال برگزاری جلسه رای‌گیری در جریان نشست علنی روز یکشنبه خبر داد و گفت: باتوجه به تعداد وزرایی که هنوز مورد بررسی قرار نگرفتند، امروز امکان اتمام کار و انجام رای‌گیری وجود ندارد.

او تاکید کرد: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی مانده حدود ۱۳ ساعت زمان نیاز دارد و این درحالی است که تا پایان نوبت علنی بعدازظهر حدود ۱۰ ساعت وقت داریم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بر این اساس به احتمال قریب به یقیین امروز امکان رای‌گیری نهایی درباره وزرای پیشنهادی میسر نخواهد شد و در نتیجه این مهم در جلسه علنی صبح روز یکشنبه انجام و به اتمام می‌رسد.

ساعت ۸:۱۰

نظر موافق و مخالف اعضای فراکسیون امید درباره هریک از وزرا دریافت شد

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون امید اعلام کرد: جلسه مجمع عمومی این فراکسیون از ساعت ۶ صبح با حضور بیش از ۹۰ نفر از اعضا تشکیل شد.

او گفت: در جلسه امروز کمیته‌های مختلف بررسی سوابق و کارنامه وزرای پیشنهادی گزارشی درباره بررسی صلاحیت وزرا ارائه کردند. پس از آن دکتر عارف به عنوان رئیس فراکسیون نیز دقایقی به بیان نکاتی در مورد این گزارش‌ها پرداخت و اعضا نیز دیدگاه‌ها  و نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین از سازوکار تعیین شده برای دریافت نظر اعضای فراکسیون در خصوص وزرای پیشنهادی خبر داد و گفت: در ادامه جلسه فرم‌هایی با اسامی ۱۷ وزیر در اختیار اعضای فراکسیون قرار گرفت و نظر موافقان و مخالفان هریک از وزرا دریافت شد.

پارسایی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است پیش از رای‌گیری در صحن نتیجه نهایی جمع‌بندی و نظر اجماعی اعضای فراکسیون به اطلاع اعضا برسد.

ساعت ۸:۰۰
آغاز چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در سه جلسه گذشته برنامه‌های وزرای آموزش و پرورش ، وزیر ارتباطات و اطلاعات، وزرات اطلاعات ، وزرات اقتصاد و دارایی مسعود ، وزارت امور خارجه ، وزارت بهداشت ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی ، وزرات دادگستری سید علیرضا ، وزارت دفاع بررسی شد و پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان وزیر راه و شهرسازی امروز نوبت عباس آخوندی است که از برنامه‌های خود دفاع کند.

 

کد N1752185

وبگردی