آفتاب
آیت الله خاتمی :

پویایی فرهنگ شهادت درجامعه/انقلاب با ارزش های اسلامی ماندگار است

پویایی فرهنگ شهادت درجامعه/انقلاب با ارزش های اسلامی ماندگار است

رشت –امام جمعه موقت تهران بااشاره به پویایی فرهنگ شهادت درجامعه به ویژه در میان نسل جوان انقلابی ،تأکید کرد:انقلاب ایران برمبنای فرهنگ و ارزش های اسلامی بوده که با همین فرهنگ ماندگارمی ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی در مراسم گرامیداست هفتمین روز شهادت شهید مدافع حرم «مرتضی حسین پور شلمانی» و همچنین گرامیداشت شهادت شهید «محسن حججی» که در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان برگزار شد، اظهار کرد: حضور شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم سبب شده مسیری که به سمت خشکسالی معنوی در کشور حرکت می کرد تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهدا موقعیت شناسی بسیار خوبی دارند، افزود: هر زمان که کشور نیاز به یک تلنگر دارد شهدایی همانند شهید حججی و حسین پورها وارد عرصه می شوند این شهیدان دِین خود را به دین مبین اسلام ادا کرده اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نیازمندی انقلاب به وجود دو فرهنگ مقاومت و فرهنگ مقاومت توام با تقوا، گفت: انقلاب اسلامی ایران برمبنای فرهنگ اسلامی استوار شده و  با این فرهنگ ماندگار می ماند.

وی در ادامه با تأکید براینکه ایستادگی برمبنا ارزش های دینی و اسلامی همیشه دارای هزینه است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تقدیم شهدا و در حال حاضر شهدای مدافع حرم هزینه ایستادگی برمبنا ارزش های دینی و اسلامی را پرداخته کرده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند فرهنگ شهادت در جامعه و نظام اسلامی ایران دیگر وجود ندارد، یادآورشد: این تصور اشتباه بوده زیرا فرهنگ شهادت هنوز در جامعه و درمیان جوانان ایرانی جاری و ساری است.

وی شهدای مدافع حرم را پتک انقلاب اسلامی برسر دشمنان نظام دانست و اظهار کرد: انقلاب تمام دشمنان خود را خسته کرده ولی خود بعد از ۳۸ سال خسته نشده و همچنان استوار ایستاده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به راهنمایی های هوشمندانه مقام معظم رهبری و وجود شهدای مدافع حرم و جوانان انقلابی تا زمان انقلاب حضرت مهدی (عج) ماندگار است، افزود: فرهنگ شهادت در نظام مقدس اسلامی همان فرهنگ عشق به خدا و فرهنگ ایثار است.

وی با اشاره به جایگاه شهدا در نزد خداوند و شفاعت ۷۰ نفر توسط آنها ، خاطرنشان کرد: این افراد با گذشتن از لذت های دنیوی برای دفاع از اسلام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم کرده اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهدا هم سفره خدا هستند، تصریح کرد: شهدا با توجه به جایگاه و مقامشان سروران بهشت محسوب می شوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رفتن به سوریه و رسیدن به مقام شهادت سعادت می خواهد که نصیب هرکسی نمی شود، ادامه داد: بسیاری از موضوعات لمس کردنی و شنیدنی نیست.

کد N1751136

وبگردی