آفتاب

آذری جهرمی به مساله ارتباطات آگاهی کامل دارد/ او جوان‌ترین وزیر بعد از انقلاب است

آذری جهرمی به مساله ارتباطات آگاهی کامل دارد/ او جوان‌ترین وزیر بعد از انقلاب است

رئیس دولت دوازدهم در دقاع از وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات ، فن‌آوری و اطلاعات گفت: باید از فضای مجازی به درستی استفاده کنیم. من از وزرای دادگستری کشور و اطلاعات خود در دولت دوازدهم می‌خواهم که همکاری لازم را داشته باشند. درب فضای مجازی را نمی‌توان قفل زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در معرفی محمدجواد آذری جهرمی برای وزارت ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: از محمود واعظی که زحمات زیادی برای وزارت ارتباطات و فناوری کشیده است، تشکر می‌کنم. ایشان دولت الکترونیک، فراهم کردن زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات را به وجود آورد که این اقدامات بسیار مطلوب است.

او ادامه داد: آقای واعظی فضای کسب و کار را در کشور ما آماده کرده‌اند. دولت یازدهم به مسئله ارتباطات و فضای مجازی اهمیت زیادی می‌داد که در این دولت هم به آن اهمیت خواهیم داد.

روحانی با اشاره به وزیر معرفی شده عنوان کرد: در وزارت فناوری اطلاعات برای اولین بار ما جوان‌گرایی خواهیم کرد. آن چیزی که آرزوی من از دولت یازدهم بود. کتباً نیز به وزرای دولت دوازدهم اعلام کردم که باید برای سمت‌های بالا و رده‌های مدیریتی تعدادی زنان و جوانان حضور داشته باشند.

علاقه‌مند بودم در دولت دوازدهم سه وزیر زن معرفی کنم، اما نشد

رئیس دولت دوازدهم با انتقاد به گزینش افراد در دولت‌ها گفت: اینکه دولت ما تمام می‌شود و بازمی‌گردیم به همان زمینه قبلی یعنی اینکه فضا را آماده نکرده‌ایم. بعد از ۴۰ سال هنوز نمی‌توانیم در رده‌های مدیریتی و مدیرکلی از جوانان با انگیزه و زنان استفاده کنیم.

او تاکید کرد: فرقی بین زنان و مردان نیست. ما برای حضور زنان و جوانان باید برنامه داشته باشیم که البته گیرهای فرهنگی در این میان بی‌اثر نیست که باید آنها را برطرف کنیم. به شدت علاقه‌مند بودم که در دولت دوازدهم سه وزیر زن معرفی کنم، اما نشد. حضور زنان در سطح‌های بالا باید صورت بگیرد.

درب فضای مجازی را نمی‌توان قفل زد

روحانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این اولین بار است که ما یک جوان در فضای بعد از انقلاب به دنیا آمده و رشد یافته به عنوان وزیر معرفی می‌کنیم. آقای جهرمی را من در شورای عالی مجازی دیدم. در آنجا مشاهده کردم که چگونه بحث می‌کند و به فضای مجازی و مسئله ارتباطات آگاهی کامل دارد.

او ادامه داد: بعضی‌ها نظرشان این است اگر در یک اتوبان تصادف شد و شخصی زیر ماشین رفت و فوت شد خانواده او می‌توانند با شکایت اتوبان را ببندند. ما می‌توانیم اتوبان را ببندیم و تصادف نشود اما مردم از کوره‌راه‌ها سر در می‌آورند. جلوی تصادف در آنجا را نمی‌توان گرفت.

رئیس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: باید از فضای مجازی به درستی استفاده کنیم. من از وزرای دادگستری کشور و اطلاعات خود در دولت دوازدهم می‌خواهم که همکاری لازم را داشته باشند. درب فضای مجازی را نمی‌توان قفل زد. روحانی این قفل را باز نکرده است این مردم بودند که قفل‌ها را یکی پس از دیگری باز کردند.

وزیر آینده فرهنگ استفاده از فضای مجازی را جا بیندازد

او تاکید کرد: اگر حواسمان نباشد و دقت لازم را نداشته باشیم همین فضای مجازی می‌تواند خطرآفرین باشد.

رئیس دولت دوازدهم خطاب به جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت فناوری و اطلاعات گفت: من از شما می‌خواهم که فضا را به درستی رصد کنید. ظرفیت‌ها را بشناسید و تولید و اشتغال را در سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

او در ادامه افزود: سال گذشته آقای واعظی گفتند که صدهزار شغل تولید شده از آقای جهرمی می خواهم که ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کند. شما به عنوان جوان‌ترین وزیر بعد از انقلاب هستید. پس به خوبی به مسائل و فضای امروز جامعه آشنایی دارید.

روحانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های وزارت فناوری و اطلاعات گفت: از وزیر آینده می‌خواهم فرهنگ استفاده از فضای مجازی را جا بیندازد. تولید و اشتغال و خلق ثروت را به دست بیاورد و از بخش خصوصی می‌خواهم در این زمینه ورود کند.

کد N1750376

وبگردی