آفتاب

هشدار شدیداللحن چین به آمریکا

هشدار شدیداللحن چین به آمریکا

چین به آمریکا هشدار داد، در صورتی‌که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند، پکن دست‌بسته نخواهد نشست و «با تمام قدرت از حقوقش دفاع خواهد کرد».

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، وزیر خارجه چین، امروز- سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در صورتی‌که ایالات متحده تدابیری اتخاذ کند که مبادلات تجاری دوجانبه را نقض کند و با قوانین تجارت بین‌المللی در تضاد باشد، چین آن را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.»

وی افزود: «چین تمامی تدابیر مناسب را برای دفاع از حقوق و منافع مشروعش اتخاذ خواهد کرد.» این دیپلمات چینی به ماهیت این تدابیری که ممکن است پکن علیه واشنگتن اتخاذ کند، اشاره‌ای نکرد.

یک مقام دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته اعلام کرده بود که ترامپ به مشاور تجاری ارشد خود دستور خواهد داد تا در مورد اقدام‌های تجاری چین که شرکت‌های آمریکایی فعال در چین را مجبور به رها کردن حق مالکیت معنوی خود می‌کند، تصمیم‌گیری کند.

همزمان، منابعی در دولت ترامپ که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کرده‌اند در صورتی‌که آمریکا چین را به زیر پا گذاشتن حق مالکیت معنوی متهم کند، واشنگتن تحریم‌هایی علیه این کشور وضع خواهد کرد.

با آن‌که این موضوع در زمانی مطرح می شود که روابط واشنگتن و پکن بر سر مسئله کره‌شمالی پرتنش شده است، اما منابع آمریکایی تاکید کردند این دو مسئله با یکدیگر ارتباط ندارد.

کد N1750369

وبگردی