آفتاب

مصرف سالانه 285 هزار تن آرد یارانه‌ای در آذربایجان شرقی

مصرف سالانه 285 هزار تن آرد یارانه‌ای در آذربایجان شرقی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سالانه 285 هزار تن آرد یارانه‌ای در استان مصرف ...

دنیای اقتصاد – تبریز – سیما نیک‌رفتار:معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سالانه 285 هزار تن آرد یارانه‌ای در استان مصرف می‌شود.غلامعلی راستی با بیان اینکه ظرفیت تولید آرد استان حدود 2 میلیون تن است، افزود: اکنون 24 واحد کارخانه آردسازی در استان فعال است. وی اظهار کرد: حدود 150 هزار تن آرد تولیدی نیز مصرف واحدهای آزادپز و صنوف از جمله برای تولید کیک و کلوچه در استان است.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره گندم در استان بیش از 900 هزار تن است، یادآوری کرد: از این میزان حدود 325 هزار تن به‌صورت گندم یارانه‌ای و 180 هزار تن نیز به‌صورت آزادپز و صنف و صنوف مصرف و مازاد بر آن در سیلوها ذخیره می‌شود.راستی با بیان اینکه این استان توان تولید آرد کامل(نان سبوس‌دار) را دارد، ادامه داد: اکنون 10 واحد تولید آرد در استان مجوز تولید آرد 4 و 7 درصد را از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اخذ کرده است.

کد N1750161

وبگردی