آفتاب

افزایش ۲۵ درصدی تولید خشکبار در آذربایجان غربی

افزایش ۲۵ درصدی تولید خشکبار در آذربایجان غربی

مدیر صنایع کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تولیدات خشکبار در استان، بر اهمیت و ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش ...

دنیای اقتصاد - ارومیه- امین جم‌دوست:مدیر صنایع کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تولیدات خشکبار در استان، بر اهمیت و ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید تاکید کرد. پرویز تومرائی درباره تولید و فرآوری میوه خشک در این استان اظهار کرد: گسترش صنعت خشک‌کنی می‌تواند موجب ارتقای سطح بهره‌وری، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمد بهره‌برداران، افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و در نهایت تحقق توسعه اشتغال شود.

 

تومرائی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون تن انواع میوه و کشمش در این استان و ماهیت فسادپذیری سریع آنها خاطرنشان کرد: در سال 95 حدود 8 هزار تن خشکبار از انواع میوه و کشمش در آذربایجان غربی تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری به 10 هزار تن افزایش یابد. این مسوول افزود: عمده تولیدکنندگان خشکبار در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، خوی، میاندوآب و سلماس حضور دارند. وی ادامه داد: مجوزهای صادرشده از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای بهره‌برداری از طرح‌های خشک‌کنی تاکنون در حدود 57 واحد بوده است که تعداد 7 واحد از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است. مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان افزود: آذربایجان غربی از قطب‌های مهم تولید محصولات زراعی کشور است که رتبه اول سطح زیرکشت تولید سیب را دارد.

کد N1750158

وبگردی