آفتاب

حمایت نظام مهندسی کشاورزی از وزیر جهاد کشاورزی

حمایت نظام مهندسی کشاورزی از وزیر جهاد کشاورزی

اعلام حمایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران از برنامه های پیشنهادی مهندس حجتی در آستانه تشکیل دولت دوازدهم

به گزارش ایلنا، اعلام حمایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران از برنامه های پیشنهادی مهندس حجتی در آستانه تشکیل دولت دوازدهم به شرح زیر است:

درآستانه تشکیل دولت دوازدهم ریاست جمهوری اسلامی ایران دکترروحانی، در لیست ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، جناب آقای مهندس حجتی را مجدداً به عنوان وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد کرده اند.

آقای مهندس حجتی که ازسابقه درخشانی در امر مدیریت کلان بخش کشاورزی و منابع طبیعی برخوردار می باشند با شناخت کاملی که از بخش و زیرمجموعه های مربوطه دارا می باشند برنامه جامعی را ارائه فرموده اند که در نوع خود کم نظیر و از جهات مختلف حائز اهمیت می باشد. در برنامه پیشنهادی ایشان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تهیه گردیده است 26 پروژه مهم از جمله: توسعه گلخانه ها، آبخیزداری، بیابان زدائی، توسعه باغات در اراضی شیبدار، سامانه های نوین آبیاری،  انتقال و ترویج فراگیر دانش نوین به بهره برداران، پروژه مکانیزاسیون و .... که متضمن خودکفایی و تأمین امنیت غذایی کشور خواهد بود، در دستور کار قرار گرفته است.

علاوه بر پروژه های مذکور، حجتی در اسناد بالادستی به بهره گیری از ظرفیت قوانین مصوب خصوصاً قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی استناد کرده و دربخشی از برنامه پیشنهادی خود بر استفاده از ظرفیت نهادهای تأثیرگذار در توسعه ازجمله سازمان نظام مهندسی کشاروزی و منابع طبیعی تأکید فرموده اند.

رویکرد تعاملی ایشان با سازمانهای مردم نهاد که در طی تصدی در دولت یازدهم نیز بسیار تأثیرگذار بود یقیناً با مبانی ارائه شده در برنامه پیشنهادی دولت دوازدهم به مراتب بیشتر و بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر بهره گیری از توان تخصصی شرکت های دانش بنیان و همچنین شرکتهای خدمات فنی - مهندسی در اجرای برنامه مورد توجه جدی قرارگرفته است که این رویکرد موجبات دلگرمی هرچه بیشتربخش غیردولتی وبهره برداران وتشکلهاوسازمانهای تأثیرگذار نظیر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را که در حال حاضر از توان علمی، فنی و تخصصی 220 هزار عضو حقیقی و 9000 عضو حقوقی در قالب شرکتهای فنی- مهندسی برخوردار است در پی خواهد داشت. از این روی این سازمان حمایت کامل و همه جانبه خود را از شخص  محمود حجتی و برنامه پیشنهادی ایشان اعلام نموده و انتظار داریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با رأی قاطع خود زمینه بهره مندی از توان مدیریتی ایشان را فراهم نمایند تا ان شاء الله گام دیگری درراستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و فراهم شدن زمینه خودکفائی در تولید محصولات راهبردی و تأمین امنیت غذایی کشور عزیزمان برداشته شود.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران

 

کد N1749950

وبگردی