آفتاب

تجلیل از آزادگان اقلیت مذهبی در فرهنگسرای گلستان

تجلیل از آزادگان اقلیت مذهبی در فرهنگسرای گلستان

همزمان با سالروز ورود غرورآفرین اولین گروه مردان استوار آزادگان دفاع مقدس از دست دشمن بعثی در جنگ تحمیلی پاسداشتی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، با آغاز تجاوز عراق به ایران، هزاران نفر از مردم ایران، نظامی و بسیجی راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند. در طول جنگ تحمیلی در کنار پیروزی‌های رزمندگان اسلام که در نهایت منجر به عقب راندن رژیم بعث از سرزمین عزیزمان تا قلب عراق شد، 45هزار نفر از رزمندگان اسلام به اسارت نظامیان بعثی درآمدند.

اسرای انقلابی ایران با تفکر و دلسوزی، توانستند انقلابی ماندن و امید را برای ما معنا کنند و صبوری را به ما بیاموزند. این اسیران دلی بزرگتر از اقیانوس داشتند، از دنیا بریدند و تسلیم رضای خداوند شدند و لقب آزاده گرفتند و نیمه تابستان 69  سال  با رایزنی‌های نظامی میان ایران و عراق هزاران هزار رزمنده از چنگال اسارت رژیم بعثی آزاد و به میهن اسلامی بازگشتند.

رهبر معظم انقلاب خطاب به آزادگان عزیز فرمودند: مسئله اسارت طولانی فرزندان این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزادمردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند. شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید.

همزمان با سالروز حادثه  بزرگ و بازگشت پرستورهای مهاجر دفاع مقدس به کشور فرهنگسرای گلستان با مشارکت بنیاد شهید و امورایثارگران درنظر دارد از آزادگان سرافزار کشور تجلیل به عمل آورد.

سخنران این مراسم که پنجشنبه 26 مردادماه ساعت 8 صبح و در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود، سعید اوحدی آزاده و رئیس سازمان حج و زیارت است. همچنین پخش مستندی از شهید محسن حججی و مستندی از ورود آزادگان به کشور با روایتگری حاج رسول ملایری از دیگر بخش‌های این برنامه است. علاوه بر این در این مراسم از آزادگان اقلیت مذهبی آوانس عزیزیان، سارو یعقوبیان، سینک وارتانیان و باگرات کشیش آبنوسی تجلیل می‌شود.

علاقمندان به بهره‌گیری از این برنامه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

کد N1749751

وبگردی