آفتاب

کره‌شمالی از فناوری بازگرداندن موشک از فضا برخوردار نیست

کره‌شمالی از فناوری بازگرداندن موشک از فضا برخوردار نیست

کره‌جنوبی اعلام کرد که فناوری کره‌شمالی برای بازگرداندن موشک از فضا، کامل نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند که کره‌شمالی تاکنون به فناوری بازگرداندن موشک از فضا تسلط پیدا نکرده است و برای دستیابی به این فناوری باید یک یا دو سال دیگر وقت صرف کند.

مقام‌های کره‌جنوبی همچنین تاکید کردند که البته پیونگ‌یانگ در توسعه کلاهک‌های هسته‌ای پیشرفت خوبی داشته و به سرعت در حال پیشبرد این فناوری است.

نگرانی‌ها در رابطه با دستیابی کره‌شمالی به فناوری موشکی برای هدف قرار دادن خاک ایالات متحده آمریکا با سلاح هسته‌ای باعث افزایش تنش در ماه‌های اخیر شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا چند روز قبل هشدار داده بود اگر کره‌شمالی دست به اقدامی غیرمنتظره بزند، آمریکا نیز دست به اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ خواهند زد. اما مقام‌های ارشد واشنگتن در روزهای اخیر اعلام کردند که هیچ خطر جدی از سوی کره‌شمالی برای به راه افتادن جنگ هسته‌ای متوجه آمریکا نیست.

«سو چو سوک» معاون وزیر دفاع کره جنوبی روز گذشته –یک‌شنبه- اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی معتقدند کره شمالی هنوز به فناوری بازگرداندن موشک از فضا را به دست نیاورده است.

وی تاکید کرد: «ما احساس نمی‌کنیم که آن‌ها به این نقطه رسیده باشند ولی باید گفت که به این نقطه نزدیک شده‌اند. ما قادر به مشخص کردن زمان دقیق برای این که کره‌شمالی چه زمانی به این فناوری دست پیدا خواهد کرد، نیستیم ولی به احتمال فراوان پیونگ‌یانگ بین یک تا دوسال زمان نیاز دارد.»

معاون وزیر دفاع کره‌جنوبی افزود: «احتمال دارد کره‌شمالی به اقدام‌های تحریک‌آمیز خود از جمله آزمایش‌های هسته‌ای ادامه دهد اما خطر جدی برای وقوع درگیری نظامی وجود ندارد.»

 

کد N1749749

وبگردی