آفتاب
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور مطرح کرد:

خدمات دولت بسیار ناکافی است/لزوم توجه دولتمردان به جامعه عشایری

خدمات دولت بسیار ناکافی است/لزوم توجه دولتمردان به جامعه عشایری

کرمانشاه-رئیس سازمان بسیج عشایری کشور برلزوم توجه دولتمردان به جامعه عشایری و روستایی تاکید کرد و گفت: خدمات دولت روحانی بسیار ناکافی است و دولت خدمات کافی را به این جامعه ارائه نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی پاشا محمدی امروز یکشنبه در همایش تجلیل از شبانان و گله داران بسیج عشایری استان کرمانشاه که در محل مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، گفت: خداوند طبیعت را بستر مناسبی برای امرار معاش و زندگی بشر قرار داده است و در آیات متعدد به این امر اشاره داشته است.

وی افزود: در سالی که با فرمان رهبر معظم انقلاب مزین به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتعال شده است تکریم از این قشر که خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند به درستی از جانب دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کشور و فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این همایش تبلیغ و ترویج فرهنگ کار و تلاش است که با این کار جامعه به سمت موفقیت حرکت خواهد کرد.

وی  با بیان فرامینی از امام راحل ادامه داد: امام(ره) چه زیبا فرمود ایرانی بسازید که هرکس از هرکجای دنیا به آن نگاه کند عظمت اسلام را در سازندگی آن مشاهده کند.

تکلیف شرعی ما پا در رکاب اوامر ولی امر مسلمین بودن است

سردار محمدی تصریح کرد: امروز تکلیف شرعی که به عنوان انسان مسلمان در سایه سار نظام مقدس اسلامی بر دوش ماست پا به رکاب بودن در راه اجرای اوامر ولی امر مسلمین است.

وی با اشاره به اینکه انسان ها در برخی موارد قائل به جبر هستند، اظهار داشت: اما در بسیاری موارد مختار هستند و انتخاب راه سعادت یا شقاوت با خود آنهاست.

رئیس بسیج عشایری کشور   جامعه عشایری را لبیک گوی به ندای رهبر و امام(ره) معرفی کرد و بیان داشت: چنین جلساتی باید در راستای کار و اشتغال و تولید باشد تا بتواند مهاجرت معکوس را در روستاها رقم بزند.

وی خطاب به مسئولان گفت: اگر می خواهید مهاجرت معکوس صورت نگیرد و حاشیه نشینی بر شهر ها حاکم نشود و آسیب های مترتب بر حاشیه نشینی رخ ندهد باید عشایر را حمایت کنید و آنها راتقویت کنیم تا قشر عشایر ماندگار باشند.

سردار محمدی اذعان داشت: در این راستا در خصوص تحقق بهداشت و درمان، آموزش، خدمات فرهنگی مذهبی، تامین مایحتاج، منابع دامی و... و. در بین این قشر عزمی ملی می خواهد.

وی از روند کار استاندار کرمانشاه در خصوص تشکیل شورای عالی عشایر گله مند بود و گفت: با وجود اینکه به استاندار در این خصوص تاکید فراوان داشتم در سال اول خدمت متاسفانه جلسه شورای عالی عشایر تشکیل نشده و ظاهرا سال قبل یک جلسه در این خصوص تشکیل داد که بسیار کم است.

خدمات دولت  بسیار ناکافی است

این مسئول خاطر نشان کرد: با وجود اینکه قدردان تلاشهای مسئولان هستیم اما میزان تلاش دولت را ناکافی می دانیم و باید بگوییم خدمات دولت روحانی بسیار ناکافی است.

وی تصریح کرد: برگزاری تنها ۲ جلسه شورای عالی عشایر کشور آن هم نه به ریاست رئیس جمهور بلکه به ریاست معاون اول رئیس جمهور نمی تواند تحول در جامعه عشایر به وجود آورد و نمی تواند آسیب شناسی دقیق بر مشکلات عشایر و روستایی داشته باشد.

سردار محمدی در ادامه گفت: در دولت جدید توقع داریم که دولتمردان در یک نگاه ملی، استانی و شهرستانی، این مردم کم هزینه و پربازده که حافظان نظام و مرزداران دولت اسلامی هستند را در عمل نه با شعار دریابند.

وی افزود: همانطور که امام راحل بارها اشاره داشتند، مسئولان  نوکر و خادم مردم هستند تا حایی که امام(ره) فرمود اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بگویید.

کد N1749259

وبگردی