آفتاب
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان:

بارندگی گلستان تا جمعه ادامه دارد/ وقوع سیلاب در شرق استان

بارندگی گلستان تا جمعه ادامه دارد/ وقوع سیلاب در شرق استان

گرگان-معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: از تداوم بارندگی تا پایان روز جمعه خبرداد و گفت: هوا از شنبه پایدار می شود.

محمدرضا رحمان نیا، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۱۵ در ۱۷ مرداد و اخطاریه شماره هشت در ۱۸ مرداد از بعد از ظهر روز گذشته مناطق مختلف استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار و خنک قرار گرفته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: این سامانه تا کنون کاهش سه تا پنج درجه دما در شهرهای مختلف استان را در پی داشته است که موجب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیشترین میزان بارندگی مربوط به روستای چپرقمه واقع در شمال گنبد بوده است، افزود: میزان بارندگی در این روستا ۷۸ میلی متر گزارش شده است.

رحماننیا اظهارکرد: بیشترین سرعت باد در شهرستان گنبد به میزان ۹۷ کیلومتر برساعت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: از شب گذشته رگبار شدید در ارتفاعات  شهرستان علی آباد«دهنه زرین گل» را داشته ایم که باعث جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه میزان بارش در شهرستان کلاله ۵۲ میلی متر بوده، گفت: این بارش ها باعث آب گرفتگی در برخی از معابر عمومی این شهرستان شد.

وی افزود: بر اساس الگو های پیش یابی هواشناسی انتظار داریم این سامانه ناپایدار تا اواخر وقت امروز در سطح استان فعال باشد و باعث رگبار، رعد و برق و همچنین وزش باد شدید در برخی از مناطق استان شود.

رحمان نیا اظهار کرد: آب گرفتگی برخی از معابر عمومی، جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.

وی از کاهش یک تا سه درجه دما هوا برای امشب نسبت به شب گذشته خبر داد و  تصریح کرد: برای فردا و روز یکشنبه جوی نسبت آرام در سطح استان پیش بینی می شود.

کد N1748112

وبگردی