آفتاب
در بازدید از مجموعه سینمایی در شیراز مطرح شد

دیگر ساخت سالن سینما توسط دولت نخواهیم داشت/ تداوم نهضت بخش خصوصی

دیگر ساخت سالن سینما توسط دولت نخواهیم داشت/ تداوم نهضت بخش خصوصی

صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه جمعی از اهالی رسانه به میزبانی سازمان سینمایی از روند ساخت مجموعه سینمایی در مرکز خلیج فارس شهر شیراز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه با میزبانی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مدیرعامل مؤسسه سینماشهر و جمعی از اهالی رسانه، از روند ساخت مجموعه سینمایی در مرکز خلیج فارس شهر شیراز بازدید شد. این مجموعه دارای ۸ سالن خواهد بود شامل یک سالن چند منظوره ۲۰۰ نفره است، یک سالن ویژه کودک با ظرفیت ۲۵۰ نفر، یک سالن با ویژگی پخش تری دی، یک سالن وی آی پی و یک سالن بلک باکس ۱۰۰ نفره ویژه اجرای تئاتر.

همچنین این مجموعه دارای گالری و فروشگاه های محصولات هنری است.

طی این بازدید نشست رسانه ای مدیرعامل مؤسسه سینماشهر نیز برگزار شد.

در ابتدای این نشست جلیل اکبری صحت مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی درباره اهمیت سالن سازی در سینمای ایران و نقش آن در ایجاد عدالت در اکران صحبت کرد. وی از محسن خباز به عنوان مدیر پروژه ساخت این مجموعه سینمایی نام برد.

مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان فارس نیز در سخنانی گفت: راه اندازی این مجموعه به ارتقای سینما در شهر شیراز کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: در سال ۹۴ با افتتاح سالن سینما فرهنگ جریان سینماسازی در شهر ما شروع شد و با ساخت پردیس گلستان به نیمه رسید و حال با این مجموعه به قله می رسد.

سپس مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینماشهر در توضیح ساخت پردیس های سینمایی در سراسر کشور گفت: ما دیگر ساخت سالن سینما توسط دولت نخواهیم داشت ولی نهضت سالن سازی توسط بخش خصوصی ادامه پیدا می کند.

وی افزود: ما همچنان در سراسر کشور نیاز به سالن های جدید داریم و به همین منظور در شهرهای بزرگ مانند اصفهان، شیراز، تبریز، تهران و رشت نهضت سالن سازی ادامه پیدا میکند.

مسچی تاکید کرد که سینماهای قدیمی کشور تاکنون یا بازسازی شده یا می شوند. به گفته وی، اولویت فعلی تبدیل سالن های قدیمی به سالن های جدید چند سالنه است.

این گزارش تکمیل می شود.

کد N1747740

وبگردی