آفتاب

ماجرای «لابی ربیعی» | صورتجلسه یک نشست پشت پرده برای ماندن ربیعی در کابینه دولت

ماجرای «لابی ربیعی» | صورتجلسه یک نشست پشت پرده برای ماندن ربیعی در کابینه دولت

روز گذشته انتشار تصویر و متن صورتجلسه شورای معاونین سازمان تامین اجتماعی درباره تلاش برای ابقای علی ربیعی در کابینه دولت واکنش های بسیاری برانگیخت. در این صورتجلسه، به مجموعه متنوعی از فعالیت ها برای رای آوردن علی ربیعی اشاره شده بود... این اقدام از سوی بسیاری کاربران، لابی گری ربیعی برای کسب رای شمرده شد...

بیشتر بخوانید: آخرین گمانه زنی ها درباره کابینه دولت دوازدهم .
انتشار تصاویری از سندی که ادعا شده است متن صورتجلسه شورای معاونین سازمان تامین اجتماعی به ریاست نوربخش بوده، بازتاب های فراوانی در فضای مجازی داشته است.
تاکنون سازمان تامین اجتماعی در رد یا تائید اصالت این سند رسما اعلام موضع نکرده است. آنگونه که از محتوای این سند بر می آید این سازمان دستورالعمل هایی به برخی معاونین خود و بانک رفاه داده است تا به منظور تسهیل رای آوری علی ربیعی در مجلس، اقداماتی انجام دهند. این اقدامات مجموعه متنوعی از فعالیت ها اعم از ارتباط چهره به چهره با نمایندگان مجلس تا اعطای تسهیلات به افرادی که نمایندگانِ حامی در این ایام معرفی کنند را در بر میگیرد.
برخی نمایندگان مجلس، چنین اقداماتی را شائبه دار دانسته و آن را تلاشی برای "کسب رای" آنهم با ایجاد فضای رانتیر در ارائه خدماتی که جزو وظایف ذاتی سازمان تامین اجتماعی است، ارزیابی می کنند.
در همین حال، یک مقام نزدیک به وزارت کار در گفتگو با خبرنگار دیدبان توسعه، ضمن تقبییح بخش هایی از مفاد این دستورالعمل، آن را اقدامی خودسرانه از سوی مجموعه مدیریتی سازمان تامین اجتماعی دانست و تاکید کرد که علی ربیعی، هیچ اطلاعی از چنین اقداماتی نداشته است.
به گفته این منبع خبری، تذکر جدی به سازمان تامین اجتماعی داده شده که از هر گونه فعالیت جز در چارچوب روال قانونی و روند معمول این سازمان خودداری کنند.
کد N1746575

وبگردی