آفتاب

کنگره حزب عدالت و آزادی با قرائت پیام سیدمحمد خاتمی و سخنرانی عارف برگزار می‌شود

کنگره حزب عدالت و آزادی با قرائت پیام سیدمحمد خاتمی و سخنرانی عارف برگزار می‌شود

دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود که ابتدا پیام سید محمد خاتمی قرائت خواهد شد و سپس آقایان عبدالله نوری، سعید حجاریان، محمدرضا عارف و حجت الله میرزایی معاون وزیر کار به سخرانی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست خبری سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی نظام‌زاده مدیر روابط عمومی سازمان عدالت و آزادی با اشاره به سابقه فعالیت سازمان عدالت و آزادی گفت: دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران برای نخستین بار در تهران برگزار می‌شود، تا پیش از این کنگره تماما در اصفهان برگزار شد.

او افزود: حزب عدالت و آزادی ایران در ۱۰ خرداد ۷۶ اعلام موجودیت کرد و نخستین جلسه خود را با حضور آیت‌الله طاهری برگزار کرد.

نظام‌زاده ادامه داد: دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود که ابتدا پیام سید محمد خاتمی قرائت خواهد شد و سپس آقایان عبدالله نوری، سعید حجاریان، محمدرضا عارف و حجت الله میرزایی معاون وزیر کار به سخرانی خواهند پرداخت.

او ادامه داد: در نوبت بعدازظهر هم آقای میرزایی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا در این نشست مهدی مقدری دبیرکل و الهام فخاری منتخب شورای شهر تهران حضور داشتند.

مهدی مقدری دبیر کل سازمان عدالت و آزادی ایران نیز با بیان اینکه از سال ۹۳ بر اساس یک راهبرد جدید تصمیم گرفتیم علی‌رغم اینکه سازمان بنای گسترش تشکیلاتی را نداشت، فعال‌تر عمل کنیم گفت: بعد از انتخابات سال ۸۸ بنا بر مسائل رخ داده، سازمان به این نتیجه رسید که فضایی همسو و هم‌فکر برای کنش‌گران ایجاد کند.

او افزود: از سال ۹۳ ما عضو جبهه هماهنگی اصلاحات شدیم و در انتخابات سال ۹۴ با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عضویت این شورا در آمدیم.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران ادامه داد: در دو قطع نامه دهم و یازدهم کاملا موضع حزب را روشن کردیم. سازمان معقتد است چهره‌های موجود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بهترین افراد هستند.

او درباره برخی انتقادات به این شورا عنوان کرد: برخی از انتقادات را وارد می‌دانیم و معتقدیم که با گفت‌و‌گو می‌توانیم انتقاداتی که از سر دلسوزی است را به فرصت تبدیل کنیم.

مقدری در ادامه بیان کرد: اخیرا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعداز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا کمیته‌هایی را به شکل هدفمند تعبیه کرده است تا ساختار موجود را بررسی و مشکلات را رفع کنند.

در ادامه الهام فخاری نیز در ارتباط با ساز و کار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعداز انتخابات ساختاری را پیش‌بینی کرد تا مشکلات برطرف شود این بار نیز بعد از انتخابات، کمیته‌هایی را تشکیل داده تا از لحاظ علمی و تحلیلی مسائل را مورد ارزیابی قرار دهد و تا شهریور آن‌ها را مطرح کند.

 او در ادامه خاطرنشان کرد: ما چه‌طور می‌خواهیم در جامعه به احزاب وزن بدهیم در صورتی که هنوز فعالیت‌های حزبی ما چارچوب مشخصی ندارند.

فخاری در ادامه تاکید کرد: ایجاد کردن فضای وزنی برای احزاب در حال حاضر خطرناک است، زیرا هنوز کارهای حزبی ساماندهی لازم نشده‌اند، و این مساله ساز و کار پیچیده‌ای لازم دارد.

منتخب شورای شهر تهران یادآور شد: طبق آیین شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان احزابی که ثبت شده وزارت کشور هستند، می‌توانند عضو  شورا شوند این حق رای که گفته می‌شود مانند این است که رای یک روستایی و شهری را مقایسه کنیم.  برای حزبی شدن فرآیند پیچیده‌ای لازم است که ما در مسیر آن قرار داریم

کد N1746198

وبگردی