آفتاب

بخش مهمی از مسائل حوزه کارگران بازنشسته در دولت یازدهم مرتفع شد/ تعامل سازنده وزارت کار و تامین اجتماعی با کانون‌های بازنشستگی

بخش مهمی از مسائل حوزه کارگران بازنشسته در دولت یازدهم مرتفع شد/ تعامل سازنده وزارت کار و تامین اجتماعی با کانون‌های بازنشستگی

کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور محترم کشور، خواستار تداوم رویکرد و خدمات دکتر علی ربیعی در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و دکتر سیدتقی نوربخش در سازمان تامین اجتماعی در ۴ سال دولت دوازدهم شدند.

به گزارش ایلنا، کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور کشورمان، خواستار تداوم رویکرد و خدمات دکتر علی ربیعی در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و دکتر سیدتقی نوربخش در سازمان تامین اجتماعی در ۴ سال دولت دوازدهم شدند.

در متن این نامه کانون‌های بازنشستگی به دکتر روحانی آمده است:

برگ زرین دیگری در تاریخ نظام شکوه‌مند ایران اسلامی با حضور چشمگیر آحاد مردم غیور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شایسته حضرتعالی رقم خورد تا امید به فردایی بهتر در جای جای میهن اسلامی تابیده شود.

مشارکت و حضور آگاهانه اقشار جامعه که تداوم دولت محترم تدبیر و امید را برای ۴ سال دیگر با امید به آنکه می‌توان با همدلی و تجمیع توان نیروهای دلسوز انقلاب بر مسایل و مشکلات فایق شد. بی‌تردید ملت سرافراز ایران را بر بلندای قله‌های سعادت و پیشرفت رهنمون خواهد ساخت. این توفیق حاصل نشد مگر با حضور پرشور اقشار گوناگون ازجمله بازنشستگان و مستمری بگیرانی که از بدو انقلاب اسلامی تا دوران‌های متعدد دفاع مقدس و عرصه‌های سازندگی و تولید و آبادانی کشور از جان مایه گذاشتند. و هم اکنون با جمعیتی بالغ بر ٧ میلیون نفر همچنان ثابت قدم در حفظ آرمانهای نظام بوده و در هنگامه‌های سخت و سرنوشت ساز همانند انتخابات حضوری فعال داشته‌اند. این قشر عزیز همچنانکه با ایفای نقش مهم خود در انتخابات سهم دارند از مناسبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز متأثر می‌شوند. بحمدلله با استقرار دولت تدبیر و امید در ۴ سال گذشته علی‌رغم صرف توان مضاعف در راستای رفع کاستی‌ها و میراث منفی بر جای مانده با اتخاذ تدابیر راهگشا بخش مهمی از مسایل و مشکلات موجود در حوزه کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی مرتفع گردید و اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام پذیرفت البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و آنگونه که در شأن بازنشستگان و مستمری بگیران باشد راه درازی در پیش روست.

 

جناب آقای رئیس جمهور

تردیدی نیست که توفیقات بدست آمده تنها در سایه ایجاد و تقویت تعاملات سازنده و روزافزون میان تشکلات و کانون‌های بازنشستگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی حاصل شده و این دستاورد ارزشمند را باید قدر دانست و ارج نهاد. دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذراندیم و بحمدلله در سایه همکاری و تعاون قادر شویم بر مشکلات چیره شویم و با عهدی که با بازنشستگان و مستمری بگیران بر سر راه اعتلای زندگی شرافتمندانه آن‌ها بسته‌ایم همچنان پایبندیم و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

 

رئیس جمهور محبوب جناب آقای دکتر روحانی

هم اکنون که در برهه حساس و سرنوشت ساز معرفی اعضای محترم کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری ضرورت تاکید ویژه به جایگاه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و ارتقای سطح معیشت و رفاه آن‌ها که چند سالی است در سایه استوار ثبات سازمان تأمین اجتماعی مطالبات و انتظارات آن‌ها بیشتر به چشم آمده است، احساس می‌شود. لذا تشکلات و کانون‌های بازنشستگی با عنایت به گذراندن تجربه‌های موفق در سالیان گذشته و با اطمینان خاطر از حسن نظر و دیدگاه مشفقانه حضرتعالی به عنوان مدافع و دلسوزی امین برای بازنشستگان و مستمری بگیران انتظار دارند زمینه تداوم خدمات ارزشمند آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جناب آقای دکتر نوربخش مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی در دولت جدید فراهم گردد تا با یاری هم بتوانیم سرمنشا خدمات ماندگاری برای جامعه هدف باشیم و یقین داریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با توجه به سوابق درخشان و تعهد خالصانه این عزیزان ما را در این خصوص یاری خواهند رساند. روسا و نمایندگان محترم کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی به شرح ذیل با تاکید بر پیگیری درخواست‌ها و مطالبات قانونی اقشار بازنشسته و مستمری بگیر حمایت خود را از تداوم رویکرد‌ها و خدمات مقام عالی وزارت و مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌نمایند.

 

کد N1746121

وبگردی