آفتاب

زبان فارسی عامل انسجام و مانایی هویت ملی و دینی ایران است

زبان فارسی عامل انسجام و مانایی هویت ملی و دینی ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علت مانایی و ماندگاری فرهنگ و تمدن ایران زبان و ادبیات فارسی است که موجب انسجام و مانایی هویت ملی و دینی شده است.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین پایانی هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی زبان فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی، افزود: در ایران دو شخصیت برجسته وجود دارند که همواره بر اشاعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی تاکید دارند. 

وی ادامه داد: اولین شخصیت در این زمینه مقام معظم رهبری هستند که همواره بر توسعه این زبان تاکید دارند و نسبت به این زبان حساسیت و دقت داشته اند. شخصیت دوم نیز آقای حداد عادل هستند که همواره در گفت و گو ها بر رعایت زبان فارسی تذکر می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان فارسی به مثابه ظرفی است که همواره همه ایرانیان را در همه دنیا در کنار هم قرار داده است تا انسجام به عنوان عنصر حیات بخش شکل بگیرد.

صالحی امیری افزود: زبان فارسی به منزله هویت، انسجام و تداوم حیات ملی است و ما در این سرزمین از تبار و تمدن طولانی برخوردار هستیم که ریشه های آن در زبان فارسی است.

وی ادامه داد: لایه های تمدنی ایران در چند دوره زمانی است. اولین دوره تمدن نوین اسلامی است. در دوره ساسانی اسلام وارد ایران شد و مردم با پذیرش درونی و فطری آن را به عنوان مسیر نجات بخش حیات خود برگزیدند. در دوران هخامنشیان نیز ٧٢ ملت با نژاد، آیین و مذهب مختلف در کنار یکدیگر با صلح زندگی می کردند.

وی در پایان افزود: علل این انسجام در ایران ریشه در زبان و ادبیات فارسی دارد.

کد N1744014

وبگردی