آفتاب

افزایش اعتماد به نفس به قیمت ابتلا به کمردرد

افزایش اعتماد به نفس به قیمت ابتلا به کمردرد

دو سوم زنان شاغل معتقدند که پوشیدن کفش پاشنه بلند به آنها اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد اما این کار به اعتقاد محققان بریتانیایی باعث ایجاد کمردرد در آنها می‌شود.

براساس پژوهش محققان بريتانيايي پوشيدن كفش پاشنه بلند از نظر مردان و زنان امري جذاب است. تقريبا دو سوم زنان كارآفرين فكر مي‌كنند كفش‌هاي پاشنه بلند آنها را قدرتمندتر، ثروتمندتر و با اعتماد به نفس بيشتري نشان مي‌دهد. از سوي ديگر مردان تا دو برابر بيشتر به زناني كه كفش پاشنه بلند مي‌پوشند لبخند مي‌زنند تا كساني كه كفش تخت به پا دارند.

اما اين محققان معتقدند كه پاشنه بلند باعث كمر درد، شكستگي مچ پا و انواع پيشرفته بونيون پا مي‌شود. بونيونكتومي بيماري‌اي است كه در آن استخوان و بافت‌هاي نرم انگشت بزرگ پا ازبين مي‌رود و باعث بدشكلي اين انگشت و به هم خوردن طراز آن با انگشتان ديگر و درد پا و التهاب مي‌شود. جراح با تغيير دادن مفصل و برداشتن استخوان باعث كاهش فشار مي‌شود. بيش از 100جراحي بونيون براساس شدت و نوع بدشكلي مفاصل وجود دارد.

آنها همچنين اضافه كردند كه زناني كه پاشنه بلند مي‌پوشند، احتمال آسيب ديدن ستون فقرات و انگشت‌هاي پايشان بر اثر زمين خوردن به‌مراتب بيشتر است. دانشمندان اين بار پا را فراتر گذاشته و از مسئولان خواسته‌اند در برابر قوانيني كه در آن زنان مجبور به پوشيدن كفش پاشنه بلند در ادارات هستند، جلوگيري كنند.

يك مهماندار هواپيما به ديلي‌ميل گفت: مهمانداران مجبورند براي كار كردن در خط هوايي بريتانيا كفش پاشنه بلند بپوشند. نيكولا تروپ سال گذشته به‌دليل پوشيدن كفش بدون پاشنه، به خانه فرستاده شد تا كفش 5تا 10سانتي متري به پا كند او هم با طرح يك پرونده 152هزار امضا جمع كرد و خواستار حذف قانوني اين اجبار شركت‌ها شد. تيمي از دانشگاه آبريند 20مقاله را در مورد خطرات پوشيدن كفش پاشنه بلند بررسي كردند و به اين نتيجه رسيدند كه اجبار بر پوشيدن كفش پاشنه بلند آنها را در خطر آسيب‌ديدگي قرار مي‌دهد. اگرچه قانون نوشته شده‌اي در مورد اجبار بر پوشيدن كفش پاشنه بلند وجود ندارد ولي شواهد نشان مي‌دهد يك قانون نانوشته زنان را مجبور به پوشيدن پاشنه‌هاي بلند مي‌كند.

کد N1743972

وبگردی