آفتاب

واکنش هالیوود و برادوی به درگذشت سم شپارد

واکنش هالیوود و برادوی به درگذشت سم شپارد

خبر درگذشت سم سپارد بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی که پنجشنبه ۲۷ جولای درگذشت با ابراز تاسف شمار زیادی از همکاران وی و دیگر هنرمندان در برادوی و هالیوود روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، سم شپارد چهره مشهور صحنه نمایش و سینما که در ۷۳ سالگی درگذشت، استعدادی چند وجهی داشت که نامزدی اسکار و جایزه پولیتزر را در کنار شماری از جوایز دیگر برایش به ارمغان آورد.

جسیگا لانگ که از ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۹ شریک زندگی وی بود در باره وی گفت: نمی‌توانم سمی را سهل‌گرا یا بامزه بنامم، هر کسی جنبه‌های تاریکی در وجودش دارد و او همیشه این بخش را در آمیخته با طنز داشت.

هر چند هنوز برنامه‌ای برای یادبود وی اعلام نشده خانواده وی دیروز دوشنبه اعلام کردند که مراسم خاکسپاری به صورت خصوصی برگزار می‌شود.

درگذشت شپارد با موج وسیعی از واکشن‌ها همراه بود که شماری از آنها در زیر آمده است:

رییس ویتراسپون: چقدر از شنیدن خبر درگذشت سم شپارد غمگین شدم. یکی بازیگر واقعی اوریجینال و یک نویسنده باورنکردنی. عشق برای خانواده‌اش.

مارا ویلسون: کارهای سم شپارد برای دوست‌داران تئاتر دوست داشتنی بود؛ کابوی‌ها، ستارگان راک، هیپی‌ها، هالیوود، ادبیات وطرفداران «نوت‌بوک». همه وهمه...

مایکل مک‌کین: رستورانی در ایست ویلیج هست که ما همیشه آن را به نام سم شپارد می‌نامیم چون یک بار او را آنجا دیدیم. این کار را همیشه خواهیم کرد.

آوا دوورنای: سم شپارد. هر وقت او روی صحنه می‌آمد می‌دانستی با دست‌های پر آمده. یک فریم از «روزهای بهشت». روحش در آرامش و عشق.

دون چیدل: هر کدام از ما به روش خودمان برای دیدن«مرد بالشی» به برادوی رفتیم. با هم یک گفتگوی توام با راه رفتن حسابی داشتیم. روحت آمرزیده قهرمان.

پل وسلی: این افتخار را داشتم که نقش پسر سم شپارد را در یکی از اولین فیلم‌هایم بازی کنم. او یک کلاس بازیگری بود که عمیقا بر من و دنیا اثر گذاشت.

جوایز تونی: با قلبی شکسته... سم شپارد درگذشته است. نامزد جوایز تونی نمایشنامه‌نویسی بود که صدای منحصر به فرد و اسطوره‌ای نمایشی محسوب می‌شد.

جیسون الکساندر: مرد بزرگی از خانواده تئاتر درگذشته است. ممنون سم شپارد. روحت در آرامش.

جورج تاکی: سم شپارد برج بلند تئاتر آمریکا و سینما بود. او در واقع «چیزهای درست» را داشت و کمبودش محسوس خواهد بود.

امیلی هرش: سم شپارد. اسطوره. روحت در آرامش.

مارک مارون: روحت شاد سم شپارد. ادامه بده نابعه.

آنتونیو باندراس: ژان مورو، سم شپارد برای روشن کردن ما با ۲۴ فریم در ثانیه از شما سپاسگزاریم. روحتان شاد.

اوون تیگی: چه خبرغمگین کننده‌ای.

راب لووی: خداحافظ سم شپارد، نماد واقعی ادبیات آمریکا.

رین ویلسون: روحت شاد سم شپارد، کابوی شاعر نمایشنامه نویس آمریکایی از خانواده سایه‌ها. اسطوره ...

جشنواره ترایبکا: وقتی به یک دیوار ضربه می‌زنی- با توجه به تصور خودت از محدودیت - فقط به آن «ضربه بزن.» سم‌شپارد هنرمندی درخشان بود که به ما چیزهای زیادی ارزانی داشت. روحش شاد.

جشنواره فیلم تورنتو: «فکر می‌کنم بدون نوشتن واقعا بی‌فایده بودم». سم شپارد - فیلمنامه‌نویسی که «پاریس، تگزاس» را نوشت.

کد N1743345

وبگردی