آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

رشد ۴۸۶ درصدی صادرات شیر و خامه از طریق گمرکات استان کرمانشاه

رشد ۴۸۶ درصدی صادرات شیر و خامه از طریق گمرکات استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۴۸۶ درصدی صادرات شیر و خامه از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آمار صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه طی امسال گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۱ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۹۴ دلار  شیر وخامه شیر به وزن ۲ هزارو ۹۲۲ تن  از گمرکات استان کرمانشاه  صادر شد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  افزود: میزان صادرات فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۴۸۶ درصد  و از حیث وزن ۴۳۹  درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد:  در این مدت همچنین  ۲۵ میلیون و ۲۸۵ هزارو ۲۸۹ دلار ظروف ملامین  به وزن  ۸ هزار و ۵۹۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه  صادر شد.

حیدری تصریح کرد: صادران ملامین نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۸۵ درصد و از حیث وزن نیز ۱۹۳  درصد رشد داشته است.

وی گفت: در ۴ماهه نخست سال جاری صادرات کولر آبی نیز  ۱۰ میلیون و ۳۶۳ هزارو ۶۴۱ دلار به وزن ۳ هزارو ۴۶۴ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۳ درصد و از حیث وزن نیز ۳۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه میزان صادرات گوجه فرنگی  در ۴ ماهه نخست سالجاری را ۱۰ میلیون و ۲۰۴ هزارو ۲۲۴ دلار با وزن ۴۴ هزارو ۲۲۰ تن عنوان کرد.

وی افزود: صادرات این محصول در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۷ درصد و از لحاظ وزن ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حیدری در پایان خاطر نشان کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۶۲۰ میلیون و ۷۸۵ هزارو ۵۱۷  دلار کالا به وزن  یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۹۹۶  تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است.

کد N1742549

وبگردی