آفتاب
منوچهر صهبایی به مهر گفت:

انتقاد از فقدان برنامه در تالار وحدت/ تئاتر و موسیقی را جدا کنید

انتقاد از فقدان برنامه در تالار وحدت/ تئاتر و موسیقی را جدا کنید

رهبر ارکستر مجلسی ایران در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از نامشخص بودن برنامه های این مجموعه برای برگزاری کنسرت به دلیل فقدان برنامه ریزی های لازم در تالار وحدت خبر داد.

منوچهر صهبائی رهبر ارکستر مجلسی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح فعالیت های این مجموعه موسیقایی بیان کرد: از اواخر سال گذشته که به فکر راه اندازی ارکستر مجلسی ایران بودیم برنامه ها را به گونه ای طراحی کردیم که در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان یک کنسرت برگزار کنیم اما بعد از مدتی که گذشت با برخی از ناهماهنگی ها مواجه شدیم که باعث شد برنامه ریزی ها برای کنسرت بهار به تابستان منتقل و همین موضوع موجب به هم خوردن برنامه ریزی های آینده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای برنامه های ما فقط در تالار وحدت تهران مقدور است بنابراین ما نمی توانیم غیر از تالار وحدت به محل دیگری برای اجرای آثارمان فکر کنیم. از سوی دیگر چون پاییز امسال مصادف با ماه های محرم و صفر است، نمی توانیم نسبت به اجرای کنسرت تاریخ مشخصی را اعلام کنیم بعد از آن هم که تالار وحدت در اختیار جشنواره های موسیقی و تئاتر فجر قرار می گیرد و این یعنی اصلا نمی توان برنامه مشخصی را درباره فعالیت های ارکستر مجلسی اعلام کرد.

رهبر ارکستر مجلسی ایران توضیح داد: تالار وحدت اساسا متعلق به اجراهای مرتبط با حوزه موسیقی است و جا دارد مدیریت بنیاد رودکی تمهیداتی را انجام دهد که اجراهای تئاتر در این سالن روی صحنه نروند چرا که این روند گروه های فعال موسیقی را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند. به هر حال ما به عنوان ارکستر مجلسی ایران برنامه های مختلفی داریم اما به دلیل فقدان برنامه ریزی فعلا نتواستیم غیر از روزهای هشتم و نهم تیرماه کنسرت دیگری را برگزار کنیم.

صهبائی در پایان درباره فعالیت های دیگرخود بیان کرد: طی هفته آینده سفری به اروپا دارم که طی آن قرار است فعالیت هایی را در حوزه موسیقی انجام بدهم. البته طی ماه های گذشته پیشنهادهای متعددی برای حضور در چند ارکستر اروپایی به من ارایه شده که همگی آنها را رد کردم چرا که دوست دارم عمده کارهایم را روی حضور در ایران متمرکز کنم.

ارکستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبائی روزهای هشتم و نهم تیر ماه امسال اولین کنسرت رسمی خود را در تالار وحدت تهران برگزار کرد.

کد N1742520

وبگردی